onsdag 17 januari 2018

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu har det blivit vinter - det kan jag se från mitt fönster. Skönt att man får vara inne. Jag tänker mycket på mina kompisar där ute som inte har nånstans att gå in och som har svårt att få tag i mat också. Tänk så många katter som ändå räddas av katthemmen i landet. Läget är illa, men det kunde faktiskt varit ännu värre.

Jag har jamat till alla här på katthemmet att vara försiktiga ute på vägarna. Det kan vara halt, så min order är att man bara ska vara ute med brummisar om man har nåt kattrelaterat ärende! Annars kan man stanna hemma tycker jag.

6 kommentarer:

  1. Nu hände det igen - husse skrev ett inlägg som publicerades igår men nu var det borta.
    Mycket konstigt tycker vi.
    Här har kommit lite snö idag. Ljust och fint men inte kul för de stackars kompisar som går ute.
    Det är tur att katthemmen kan hjälpa så många som de kan ändå. Varje räddad kisse är ett litet underverk.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, vad konstigt, men det blir visst så där ibland utan att nån förstår varför. Tur att ni kom tillbaka. Och visst är varje räddad kisse ett litet underverk!

      Radera
  2. Vilka bra order du kom med, vi kan bara injama att i sånt här väder borde alla hussar och mattar få vara hemma om de inte har något kattrelaterat ärende. Visst är det ett fankattiskt arbete som alla katthem gör för oss katter, man tänker extra mycket på de hemlösingar som är ute i kylan en sån här dag *tår på nosen*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi tycker så synd om alla katter som inte har nåt hem, och särskilt nu när det börjar bli kallt och ännu svårare att få tag i mat.

      Radera
  3. Jam, det har blivit vinter nästan överallt i vårt land, men inte riktigt hos oss, som tur är.
    Vi har haft kallt, men ingen snö som blivit liggande.
    Det tycker jag är jättebra för då är det inte halt ute på vägarna där brummisarna håller till.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, då har ni haft tur. Vi hoppas det snart blir varmare i hela landet - för de hemlösa kompisarnas skull.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...