måndag 4 december 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

 Nu har det hänt nåt alldeles konstigt.

Jag har förstått att jag är alldeles slutkörd och idag fick jag beviset. Blogghjälpen var inne i min bur en stund. Hon hade lite godis med sig som hon gav Smulan först. Sen sträckte hon fram handen med godis mot mig.

Då åt jag ur handen. Samtidigt kände jag hur blogghjälpen smekte mig på benet med ena fingret. Så har hon gjort flera gånger när Smulan satt bredvid mig, så jag trodde det var ett misstag att hon nuddade mig. Men nu var inte Smulan i närheten och ändå gjorde jag ingenting. Då klappade hon mig, med HELA handen på ryggen. Då la jag mig ner - och blogghjälpen fortsatte klappa mig på sidan och lite på magen - och jag låg kvar och var inte rädd!

Blogghjälpen såg alldeles salig ut och så sa hon att hon hade känt på sistone att det här skulle komma. Hon var så glad. Nu hoppas hon att hon ska få fortsätta klappa mig.

Jag jamar ingenting - ni får ni läsa hur det går i fortsättningen!




16 kommentarer:

  1. Jamars vad jag blev glad över att läsa (OK, matte läste för mig) att du lät blogghjälpen klappa dig över ryggen o på magen också.
    Det här blir bättre o bättre.
    Tror inte att det var för att du var slutkörd, för då hade du nog inte orkat äta godiset.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, så du tror inte jag var slutkörd? Nä, du kanske har rätt.

      Radera
  2. Åååååå Gulle dig Tessie, nu kommer det gå undan med Mästerkatten i stövlar kliv mot att du blir en tryggis!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, va?! Tror du det går så fort??

      Radera
  3. Men oj, nu blev vi alla lite blöta i ögonen här av glädje! Jamarns vad kul att läsa om dina framsteg! Vänta du bara, en vacker dag kommer du självmant tassa fram till blogghjälpen och vilja ha klappar *kurr*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Vi förstår verkligen att Blogghjälpen blev salig i den stunden. Det hade husse blivit också. Det kan jag lova.
    Fortsätt lita på Blogghjälpen så ska du få se hur härligt det är när man har träffat en tvåbening som verkligen är mån om katter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, du kanske har rätt. Det kanske, kanske finns snälla tvåbeningar?

      Radera
  5. Vad jamarroligt att läsa om dina framsteg! Hurra! Mjau! Och tack till blogghjälpen som förstår hur man ska hantera små varelser som är skygga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, det har tagit lite tid, men jag tycker inte blogghjälpen har så bråttom.

      Radera
  6. Det finns väl ingenting bättre än när en skygg katt faktiskt vill bli klappad och njuter av det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, du säger precis som blogghjälpen!

      Radera
  7. Åh så glada vi blir att du vågar! Visst är det skönt!!
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, nja, skönt vet jag inte om jag tycker att det är ännu. Men jag accepterar det.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...