lördag 14 oktober 2017

Katten Tessie på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Tessie på Södertälje Katthem.

Nu tänkte jag ta det lite lugnt efter att ha ordnat allt med öppet hus. Det kom rätt många besökare.

Vi har ju en hel del kattungar på katthemmet nu. Tyvärr gör ju det att vi lite mognare katter får stå tillbaka, särskilt om vi inte är supersociala.

 Men jag tycker det är ganska OK att bo på katthemmet. Blogghjälpen var inne hos oss idag. Jag skriver oss, trots att en av mina burkompisar flyttat idag, men en annan har flyttat in. Vet inte så mycket om henne ännu, men hon verkar OK. Blogghjälpen var inne hos oss och den nya katten verkar lite väl inställsam för min smak. Hon lät blogghjälpen klappa sig hur mycket som helst. Jag blir alltid lite fundersam då.


6 kommentarer:

  1. Du kan väl låta blogghjälpen peta lite på dig i alla fall? Lite försiktigt på huvudet?.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hmmmm, det tål nog att tänka lite på. Men kanske lite...

      Radera
  2. Husse tyckte det var bättre att adoptera vuxna katter och det var ju tur för oss. Hans kompis gjorde likadant.
    Jag jamar som Katten Sven - låt blogghjälpen peta lite på dig så ska du se att det inte är så dumt. 😉
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn, blogghjälpen tycker också det är bättre med vuxna katter. Som jag till exempel, men jag har inte hittat min människa än. Men det kanske kommer nån en vacker dag...

      Radera
  3. Er tid kommer tänker vi, och det är ju bättre att vänta lite och det blir rätt, Blir spinnande med nya kompisen, Blogghjälpen är lite lurig ibland när det gäller det där med att klappas! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är flera som jamar att jag ska låta mig klappas. Har nog inte riktigt förstått vitsen med det ännu.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...