fredag 19 maj 2017

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Idag var blogghjälpen här en stund.  Jag fick lite godis - och tror ni inte hon var där och klappade mig idag också! Undrar hur det står till där egentligen.

Hon träffade i alla fall de som (nästan) alltid brukar ta passet på fredagskvällarna. De är jättesnälla.

En av dom har fyllt år, och även hennes man har fyllt år nyligen. De sa till sina vänner att istället för blommor och presenter - skänk en slant till Södertälje Katthem! Och det gjorde dom. Vi tycker att det är jättesnällt och klokt att tänka så. De flesta behöver inte mer prylar utan pengar som vänner tänkt köpa presenter för gör mer nytta på ett seriöst katthem!

8 kommentarer:

  1. Jag tror att du snart bortser från blogghjälpens klappande, bara hon bjuder på anständigt med godis?
    Och vad bra att katthemmet fått in födelsedagspengar, jag vet att det behövs nya pengar hela tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, tyvärr är pengar ett ständigt problem, inte bara för vårt katthem, utan för alla tror jag. Tur att ni är så många snälla som hjälper oss!

      Radera
  2. Jamar som Gustav, snart märker du inte när blogghjälpen klappar dig.
    Och efter ett tag kommer du att sakna klappandet om blogghjälpen skulle missa det.
    Tycker att det är en jamarbra idé att vänner skänker sina slantar till något som födelsedagsbarnet brinner för, istället för att köpa en massa onödiga prylar.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det gäller bara att få människor att tänka till lite så tror jag många fler förstår att det är bättre att skänka pengar till oss än ge nåt som ingen behöver i present.

      Radera
  3. Snart är du van vid att blogghjälpen tar sig en massa friheter. Dessutom tror jag att du kommer att tycka om det.
    Husse köper bara julklappar till mig. Annars lägger han pengarna på att vara medlem i flera djur- och naturskyddsföreningar istället. Sen köper har Södertälje katthems almanacka förstås.
    Det tycker jag är bra!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, det märks att du har en klok husse! Du har förstås uppfostrat honom?

      Radera
  4. Åh så bra, en del är lite extra kloka! Snart längtar du efter klapparna och goset! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi blir så glada när människor tänker på oss. Jag tror de själva blir glada också för de vet att pengarna går till nåt nyttigt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...