tisdag 28 mars 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Nu har jag tänkt så här. Det borde införas ett förbud att resa bort på sin semester! I hela landet. Ja, man kunde få gör en lite utflykt, men inte mer.

Undrar ni varför jag tycker så här? Jo, därför att nu börjar människor redan planera för sina semesterrresor, och de vill de inte ge oss hemlösa katter nåt hem!

Det är likadant på många katthem. Då tänkte jag, att om man ändå måste vara hemma på semestern kan man ju lika gärna ge en eller flera katter ett bra för-alltid-hem?

16 kommentarer:

  1. Men alla reser inte bort och då tycker vi nog att man kan ge sitt hem till en hemlös katt. Även om tvåbeningar har semester och reser utomlands så finns ju pensionatet! Vi följer med vår matte överallt ( med en del protester förstås). Det ska åka till landet och det är väll trevligt men att åka brummis, usch... Så visst kan de öppna sina hem för oss katter fast det blir semester tycker vi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, jag tycker som ni. Visst kan man öppna sitt hem för katter även om man har semester.

      Radera
  2. Jamar instämmande i att semester borde avskaffas helt.
    Nu har jag ju det så bra att min matte o husse är hemma på heltid med mig.
    Och om dom skulle åka någonstans så följer jag alltid med dom (jag älskar att åka bil).
    Våra grannar, som har en katt-tjej (som fräser på mig fast jag sitter bakom nätad altan) åker bort flera veckor åt gången och då ska min matte o husse passa henne.
    Tycker jag inte om kan jag jama, för då luktar dom jättekonstigt varje gång dom kommer tillbaks.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, visst borde semester avskaffas? Åtminstone såna semestrar när man åker bort.

      Radera
  3. Jag förstår att du tänker så, även om jag inte förstår varför katter inte kan få ett hem för att människorna ska åka bort? Ni har ju ett fint pensionat för katter?! Fast man kan ju också jama, att om de inte är mer intresserade än så, kanske det är lika bra att avstå katt? För katten ska förstås få ett hem där den är riktigt önskad och älskad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, du har så klart rätt. Det viktiga är att vi får ett hem där vi är önskade och älskade.

      Radera
  4. Jag förstår inte riktigt hur dem tänker, det finns väl inget bättre sätt att tillbringa semestern på än hemma med sin katt?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, nä, men det är visst svårt för vissa att upptäcka det.

      Radera
  5. Eller så kan man åka så att ens katt kan följa med tycker vi! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, om man absolut måste resa bort så ska man resa så att katten kan följa med!

      Radera
  6. Lika smart, som alltid!!!

    😻 Nosbuffar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, hi-hi! Du har det bra för din matte reser inte ifrån dig på semestrar.

      Radera
  7. Klart semester ska avskaffas!
    Eller kanske främst utlandssemester. Semester som tillbringas hemma borde däremot sponsras. För det finns ingenting bättre än lediga tvåbeningar som är hemma hela dagarna.
    Min matte har fräckheten att åka bort en vecka varje vinter och då kommer världens bästa kattvakt två gånger om dagen. Men det duger faktiskt inte! Jag vill ha min matte och bara henne!!!
    Så förbud gärna alla resor längre än en dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, hemmasemestrar är ju toppen. Tur att ni fick världens bästa kattvakt, men som ni jamar, det går inte upp mot ens riktiga människa!

      Radera
  8. Du är så klok Nina! Förbjud semester på annan ort för tvåbeningar! Hussar och mattar skall vara hemma - hela tiden!
    Nospuss

    SvaraRadera
  9. Nalleman64, japp! så enkelt är det. Mattar och hussar ska vara hemma!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...