måndag 27 mars 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Skönt att jag hann ta lite ledig igår, för idag har jag ordnat med konstig,,, eh, konstateran,,, eh alltså första styrelsemötet för nya styrelsen här på katthemmet.

Jag får fortsätta dras med blogghjälpen  ett tag till, men sen har det tillkommit en snäll tjej som också är ordförande tillsammans med henne. Hon är jamarduktig på att ta hand om skyggisar bland annat, men hon kan mycket mer.

Sen har det till kommit 3 andra snälla och duktiga medlemmar i styrelsen. Jag ska snart börja bearbeta dom om vad som är viktigt att ta upp på mötena. Ni vet vad jag menar?

11 kommentarer:

  1. Först måste jama hur glad jag är att det gick så bra i lördags! Visserligen vet jag ju din kapacitet, men ibland händer ju sånt man inte räknat med.
    Med några nya människor i styrelsen ökar förstås chansen att bearbetningen ska ge resultat. Men det gäller nog att vara på hugget direkt, innan de blir påverkade av den allmänna inställningen till godis där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, jag är också glad att allt gick bra. Jag tillät helt enkelt inget dumt att hända!

      Radera
  2. Självklart - godisfrågan!!!
    Den absolut viktigaste frågan på alla katthem.
    Min matte lyckades med en dundertabbe häromdagen. Hon hälsade på klosterkatterna och glömde alla godis i väskan... Hon borde anmälas till kattverket bums!
    Men då tyckte klosterkatterna att det kanske är du och dina kompisar som skulle få godiset istället.
    Vad tror du om det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, fast Klosterkatterna behövde nog också besök, men nu tycker jag du ska komma till oss en annan dag istället! Och de är ju väldigt kloka - jag tycker så klart också att vi bör få godiset istället.

      Radera
  3. Det klart att det är godisfrågan som är allra viktigast.
    Tror att du kanske behöver jama lite i enrum med var o en av de nya i styrelsen så dom förstår allvaret i det hela.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, det vore nog det bästa - att inte tala med dom när blogghjälpen är i närheten.

      Radera
  4. Naturligtass gäller det godisfrågan! Tänk att inget har hänt på den frpnten sen jag bodde hos er och var bloggkatt för hela 7 år sen. 7 år sen!!! Jam du hör ju.... Du behöver nog all hjälp du kan få av de nya styrelsetjejerna för blogghjälpen är helt hopplös på den punken (fast hon är bra på mycket annat)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, 7 år! Det är ju inte klokt. Nä, här måste tas i med hårdtassarna!

      Radera
  5. Med en del nya i styrelsen, som inte vet så mycket, hihih... så har du ju verkligen ett guldläge att kunna klubba igenom en godisutdelning värd namnet! Du kan ju skicka iväg blogghjälpen på ett uppdrag precis när godispunkten ska behandlas....hihihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, fast det värsta är att en del sitter kvar sen tidigare, och de har ju liksom redan förstörts av blogghjälpens argument.

      Radera
  6. Säger bara: Rätt (inte snål) tilldelning av godis är det absolut viktigaste att de får lära sig!
    Nospuss

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...