onsdag 15 mars 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Idag är nästan hela buren full med olika listor och lappar som jag skrivit. Vi katter behöver ju inget papper när  vi gör listor, vi kommer ju ihåg ändå, men listorna måste ändå göras.

Problemet är att få tvåbeningarna att förstå vad man menar.

Nu inför vårt jubileum är det ju många saker jag måste ta tass om så det inte blir kaos. Inte får jag nån hjälp heller annat än av mina kattkompisar. Men ni ska få se att allt kommer fungera perfekt den 25 mars när vi har både årsmöte och jubileumsfirande! Det ska jag se till.

9 kommentarer:

  1. Vi vet att den 25e kommer att vara detaljplanetar ut i minsta klospets. Sååååå bra att Inka, Nilla och alla andra hjälper dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, det känns väldigt skönt att ha professionell hjälp till tass.

      Radera
  2. Oj, bara litet mer än en vecka kvar! Förstår att det är litet nervöst, men med din skicklighet och organisationsförmåga kommer du styra allt i hamn galant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, jag tror nog jag kommer att ha allt under kontroll till jubileet.

      Radera
  3. Det här kommer du att sköta galant! Även om inte tvåbeningarna förstår dig så är det tur att dina kompisar hjälper dig. Vi är så nyfikna på vad du har hittat på till jubileumet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, Molle och Mary, hi-hi, jag kommer inte avslöja än vad jag hittat på!

      Radera
  4. Oj, oj vilket jobb! Det blir säkert jättebra när du har en tass med i det som sker! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, nu börjar det kännas som att det mesta är under kontroll.

      Radera
  5. Givetvis kommer allt att fungera perfekt den 25:e. Allt annat vore omöjligt med så goda förberedelser.
    Nospuss

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...