onsdag 1 mars 2017

Katten Nina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Nina på Södertälje Katthem.

Ni kanske inte tycker att det händer så mycket här på katthemmet? Jag berättar ju ofta samma saker, som att jag har tagit tass om öppet hus och annat.

Men i min värld händer det ändå ganska mycket varje dag.  Jag har ju inte varit van vid fasta rutiner som att få mat på vissa tider (och god mat också), att nån gör rent i min låda, att nån talar vänligt med mig etc.

För mig är det stora händelser och det är därför jag berättar om dom. Jag vill inte att det ska hända dramatiska saker här på katthemmet - om de inte är positiva förstås. Som att jag får mitt för-alltid-hem eller att det händer nåt väldigt bra för katthemmet.

Men det tror jag ni förstår?

12 kommentarer:

  1. Men det är ju stort och händer mycket! Det är så spinnande att läsa om hur det går med gottisar och gos och glädjen när någon kommer hem!Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vad kul att ni tycker det.

      Radera
  2. Vet du, jag tycker att det bästa är när det som hände i dag är detsamma som det som hände igår, och det får gärna hända i morgon också! Men det gäller förstås bara när man har det bra, och får vara mätt och slippa frysa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, annars vill man inte ha det som vanligt.

      Radera
  3. Ärligt jamat, det bästa som finns är när det inte händer något alls utan allt rullar på i sin vanliga lunk.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det tycker jag också. Bra att vi är många som tycker likadant.

      Radera
  4. Du berättar precis det som är intressant för oss att läsa. Annars skulle vi ju inte vara så trogna här varje dag.
    Fortsätt precis som du gjort hittills!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. NAlleman64, det var roligt att se. Jag fortsätter som vanligt!

      Radera
  5. Vi katter vill ju gärna ha lite lugn och ro utan allt för stora förändringar. Jam minns när vi flyttade till vår nuvarande lägenhet, jam var jättenervös ett par dagar och Sippo blev så förvirrad att när han skulle hem från en promenad så gick han till fel hus.
    /Tindra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tindra och Viska, stackars Sippo, men snart förstod ni ju att ni hade fått en mycket bättre lägenhent.

      Radera
  6. Vi katter tycker ju om när allt är som vanligt och gillar även det våra människor kallar för vardag, så vi gillar att läsa om din vardag också. Sen tycker vi det händer mycket spinnande borta hos er, öppet hus, godiskampen, alla nya kompisar ni får in och som får egna hem, höra om när blogghjälpen vimsar till det och när hon lurar till sig en klapp från dig, och dina kloka funderingar
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, hi-hi, jag gillar särskilt att ni uppskattar att läsa om när blogghjälpen gör bort sig!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu börjar jag äntligen känna mig lite varm i pälsen. Det är inte så farligt att vara bloggkatt, me...