torsdag 29 december 2016

Blogghjälpen har ordet

Så sitter man här efter en minst sagt turbulent vecka. Igår flyttade fina Inka och fina Nilla från katthemmet. In i det sista var det osäkert om jag skulle kunna lämna ut dom, eftersom min egen Viktor var tillbaka på djursjukhuset för andra gången sen julafton. Hade jag fått tråkiga besked hade jag inte orkat åka till katthemmet, men det ser trots allt ut som om jag får behålla min egen katt ett tag till.

Idag var jag på katthemmet på öppet hus. Det kändes väldigt tomt eftersom jag inte kunde gå in och tala med Inka som jag brukar. Vi hade en tät och nära kontakt. Hon var alltid så tillmötesgående på sitt eget lilla sätt. Man fick närma sig henne lite försiktigt, men då gillade hon att gosa. Samma sak med hennes kompis Nilla.

Nu bor de inte längre på katthemmet. Det är ju det här jag jobbar för när jag skriver bloggen - att bloggkatten ska få ett eget för-alltid-hem. Ändå blir jag starkt berörd när de flyttar. Visst är det konstigt?

Hoppas få en rapport från husse så småningom. Man vill alltid höra hur det går i nya hemmet.

Nu vill jag tacka alla som följer bloggen och kommenterar den. Kanske tycker några att det blir tjatigt att höra bloggkatternas historia, men så länge jag har trogna följare och så länge jag tycker det är meningsfullt att skriva om en bloggkatt vill jag fortsätta. Flera katter har fått sina hem via bloggen, inte bara i Södertälje-trakten, utan även i andra delar av landet. Kan jag hjälpa fler katter att få bra hem vill jag göra det.

Vill ni följa med på nästa bloggkatts resa? I så fall kör vi om några dagar igen.

14 kommentarer:

  1. Först vill jag säga att jag hoppas att din Viktor kommer att få vara kvar hos dig ett bra tag till.
    Det är alltid jobbigt när ens katt är sjuk.
    Sen att du fäster dig vid dina blogg katter är inget konstigt alls. Vissa känner man ju mer för.
    Jag blir alltid lika glad när deras långa resa till ett eget hem kommer.
    Givetvis kommer Ozzy att följa även nästa kisse på sin resa.

    Hälsningar
    Ozzys matte

    SvaraRadera
  2. Självklart kommer jag att följa nästa kisse med även om jag inte kommenterar varje dag så läser jag ändå. Och jag hoppas din kisse får vara kvar hos dig
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Här hemma har vi följt Inkas resa som bloggkatt varje dag även om vi inte alltid skriver. Det är klart att du fäster dig vid dessa fina katter. Du är den som är bloggkatten närmast och följer den tankar och funderingar varje dag. Vi kommer att sakna Inka men gläds åt att hon fick med sig sin bästa vän till ett eget hem. Givetvis kommer vi att följa nästa bloggkatt.

    Vi fortsätter hålla tassarna och tummarna för Viktor. Hoppas verkligen att han har många år framför sig.

    SvaraRadera
  4. Självklart! Det är alltid kul när bloggkatterna får sina egna FÖRALLTIDHEM till slut 😻

    🐱 Kram å nosbuff 🐾

    SvaraRadera
  5. Jag vill också börja med att uttrycka min innerliga förhoppning att Viktor snart mår bra igen! Det brinner ett ljus för honom här hemma, och för dig, för vi förstår hur orolig du är. Kram!

    Så vill jag försäkra dig om att vi fortsätter att följa bloggkatternas öden och äventyr, och även om de första inläggen en ny bloggkatt tassar ner brukar vara smärtsam läsning stålsätter vi oss. För hur hemska liv de än levt, är de ju i trygghet hos er på katthemmet när det skrivs ner... och vi vet att ni kämpar hårt för att ge dem en betydligt bättre framtid. Stor kram till er allihopa på katthemmet, och Gott nytt år! Många hälsningar från klosterkatterna med mattar och hunden Belle.

    SvaraRadera
  6. Visst är det både sorg och glädje när en bloggkatt äntligen får sitt för-alltid-hem. Naturligtass är glädjen störst, men det är alltid vemodigt att ta farväl.
    Självklart kommer vi att följa nästa bloggkatt också!
    Vi fortsätter hålla tassarna för Viktor!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Hoppas verkligen du får behålla Viktor ett bra tag till. Att skiljas från någon man älskar är det värsta som kan upplevas. Detsamma gäller ju på ett sätt Inka och Nilla MEN där är det ju för något gott d.v.s. det de längtat efter så länge - sitt för-alltid-hem. Glädjen överväger alltså saknaden efter dem. Att du blir berörd när de flyttar är inte konstigt tycker jag för de har naturligtvis satt spår i ditt hjärta.

    Självklart kommer jag fortsätta läsa bloggen när en ny bloggkatt är på plats.

    Gott nytt år inte minst för alla katter och kattälskare önskar jag!

    SvaraRadera
  8. Även om vi inte kommenterar bloggen alla gånger så följer vi den här i Gnesta, vi tycker definitivt att den ska vara kvar och det ska bli kul att följa nästa bloggkatt. Helt fantastiskt att Inka och Nilla fick ett eget hem.

    Vi förstår också oron med Viktor och det känns skönt att det ser ut som att han har återhämtat sig. Man vill ju ha sina små familjemedlemmar kvar.

    Gott Nytt År till er alla.

    Vi hörs nästa år

    Katten Sally och familjen

    SvaraRadera
  9. Hoppas Viktor blir riktigt frisk igen.

    Det här är min första kommentar och jag hoppas också att blogghjälpen får hjälp av en annan kisse.

    Önskar Inka och Nilla all lycka i nya hemmet.

    Katten Oskar med familj

    SvaraRadera
  10. Vi hoppas att det går bra med Viktor nu och att han kryar på sig.
    Visst vill vi gärna följa nästa Bloggkatt men det är bra att få lite uppehåll emellan vi saknar ju våra vänner äveno med de har kommit HEM. Hoppas på uppdatering så småningom
    Nosbuffar

    SvaraRadera
  11. Självklart kommer jag att följa den nya bloggkatten.

    Håller tassarna för att Viktor kryar på sig.

    nosbuffar / Jackis

    SvaraRadera
  12. Det ska bli intressant att följa nästa bloggkatt till ett för-alltid-hem.
    Jag önskar Viktor allt gott och hoppas att han mår bra igen.

    SvaraRadera
  13. Självklart kommer jag följa även nästa bloggkatt!
    Det är ju ett viktigt uppdrag.
    Jag är ju själv en bloggkatt som vill slå ett slag för skyggisar.
    Vi bloggkatter gör ett viktigt jobb, det är jag övertygad om!
    Vi väntar med spänning till nästa.
    Och så håller vi tummar och tassar och svansspetsen för Viktor förstås!!!

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...