torsdag 7 april 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om öppet hus igen. Det var glest med besökare, men vår hovleverantör av godis kom med 2 fulla kassar! Fast jag får inte äta godis just nu. Men jag tror jag har gått ner lite i vikt så snart får jag nog smaka lite igen.

Annars har jag läst en artikeln om hur oönskade kattungar behandlas

Det är verkligen ingen rolig länsning. Hoppas folk vaknar och kastrerar sin katter. Vi behöver inte bli fler. Istället behöver vi som redan finns tas om hand.

Hur svårt kan det vara att begripa det? 

   

6 kommentarer:

  1. Inte konstigt att du gått ned i vikt när du bara får EN ynka godis ibland.
    Förhoppningsvis får du smaka lite i helgen.
    Mina människor blir lika arga varje gång dom läser om hur kattungar och andra katter behandlas.
    Just detta med att inte kastrera tror dom handlar om att folk är både korkade och snåla.
    Det kostar pengar att kastrera och alltför många människor köper grejor till sig själva istället för att sköta om katten på bästa sätt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är ett rent mirakel att det finns nåt kvar av mig alls!Jam håller med dina människor om att de som inte kastrerar sina katter är både korkade och snåla och dessutom kan de inte prioritera i sina liv. Men katter ska de ha, uppenbarligen.

      Radera
  2. Hoppas hon kommer, hon som fattat att du behöver nån enstaka liten godis emellanåt! Tänk bara på allt ansvar du har där, och allt jobb du utför utan ersättning!
    Det är lika eländigt varenda gång att läsa om hur vissa människor beter sig. Att det ska vara så svårt att tänka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, en del verkar inte vara utrustade med så mycket att tänka med, och då blir det väl så här?

      Radera
  3. Klart du skall få lite mera godis när du haft hand om öppet hus och allt. Det är du värd!
    Sedan tycker jag alla som har en hjärna att tänka med borde förstå att man måste kastrera sin katt för att undvika oönskade kattungar. Kattungar skall precis som människobarn vara önskade och välkomna när de kommer till världen. Borde vara självklart tycker jag.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jag tror nog att många kattungar är önskade, men sen tänker inte vissa längre. De blir snabbt stora och får egna ungar, som snabbt blir stora och för egna ungar, som snabbt...

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...