torsdag 28 april 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Så har man tagit tass om öppet hus igen. Undrar för vilken gång i ordningen.

Både klickertjejen och blogghjälpen har varit inne och gosat med mig. Men inte en enda godis fick jag.

Fast blogghjälpen förklarade för mig att det faktiskt var för min egen skull. Tyvärr är det många som inte respekterar att jag inte får äta nåt utöver de som vår vettis sagt,  och det gör att jag inte minskar i vikt så mycket som jag borde. De ger mig i all välmening, men de säger att det inte är bra i alla fall.

Blogghjälpen var lite nervös idag. I morgon ska hon med sin Bessy på årlig hjärtkontroll. Bessy har blåsljud och det får inte bli värre, då måste hon medicinera. Håll tassarna för Bessy i morgon. Hon kommer också från vårt katthem fast det är över 6 år sen.

12 kommentarer:

  1. Ja det där med bantning är inte så lätt... Man vill gärna äta godis fast man inte får. Både vi och matte vet hur det känns. Nu håller vi tassar och tummar för att Bessy fortfarande mår bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, synd att inte godis är det nyttigaste som finns.

      Radera
  2. Jag tycker att ordet banta borde tas bort helt från vårt jamiska vokabulär.
    Hoppas att Bessy mår så bra att hon slipper medicin.

    Ozzy

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är svårt att motstå dig!Och gottisar är ju så gott! Klart vi håller tassarna för Bessy! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, fast här har de visst inte så svårt att motstå mig!

      Radera
  4. Nåjam, att få gos kan ju NÄSTAN uppväga frånvaron av godis, och nån gång ska väl den där bantningen ha ett slut?
    Och oj, vad vi ska hålla tassar och tummar för Bessy i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag tycker att bantningen ska ta slut redan nu.

      Radera
  5. Härligt med mycket gos! Gos är det bästaste som finns, tom bättre än gottisar.
    Vi lovar att hålla alla tassar och svansar för Bessy imorgon.
    *nosbuffar och en tasskram till blogghjälpen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam nu börjar jag faktiskt tycka att gos är bättre än godis!

      Radera
  6. Ja det där med att gå ner i vikt är inte roligt och det är ju precis som blogghjälpen säger d.v.s. att det är för din skull du måste bli lite lättare. Det är samma med oss tvåbeningar - för tunga = inte bra alls. De som ger godis vill väl men det blir fel ändå tyvärr.
    Hoppas verkligen allt går bra med Bessy idag men om det skulle behövas är det ju tur att det finns mediciner att tillgå.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam, vi katter som bor på katthem rör oss ju inte lika mycket som när man bor i ett eget hem heller.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...