fredag 1 april 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Idag springer tvåbeningar omkring och luras.  Det tycker inte jag om. Jag tycker man ska vara ärlig.

Jag tycker luriga människor är dumma människor. Jag har haft mer än tillräckligt med dumma människor att göra i mitt liv redan.

Sen tycker jag också, att om man verkligen ska luras ska man väl inte göra det på en dag då alla luras? Jag skulle välja en dag vilken som helst, så människor blev överraskade. Men, som jamat, jag avstår från att luras alla dagar.

12 kommentarer:

  1. Du jamar helt rätt Miranda, att luras är bara dumt.
    Och jag förstår att du haft nog med sådant i ditt liv.
    Ärliga människor är allra bäst, för dom kan man lita på.
    Vi luras inte i mitt hus heller.
    Hoppas att din godisbit ikväll är extra stor och smaskig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nu blev det tyvärr ingen godisbit. Jag får nöja mig med den vanliga maten. Fast den tycker jag är jättegod. Men jag får alltid för lite...

      Radera
  2. Förstår så väl att du aldrig mer vill bli lurad, inte på något sätt! Det enda lureriet jag tycker du kanske ska få göra att ta emot litet godis, utan att berätta för hälsoansvariga! Det är ju inte att luras egentligen, man behöver ju bara inte jama allting!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, precis! Det är en väldigt skillnad på att luras och att inte jama om allting.

      Radera
  3. Jag förstår att du inte tycker om att tvåbenimgar luras... m din historik... men d kan va lite kul om man luras på ett snällt vis.. man får aldrig aldrig luras på eöakt vis...
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, det kanske man kan, men jag vill inte bli lurad alls.

      Radera
  4. Ni katter är så kloka, så kloka - varför skall man luras? Att skämta utan att någon blir ledsen eller skadad är en sak, men att luras är aldrig okej, som jag ser det. Det är därför jag älskar att umgås med djur och med människor som levt länge med djur och tagit intryck av dem...

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. sr Carina, jag önskar att alla resonerade som du. Inte håller vi djur på och luras?

      Radera
  5. Vi injamar, man blir ju jätteledsen om man tror att det är något bra som händer och så är det inte det.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, visst. Då är det ju inget roligt alls.

      Radera
  6. Jag håller med dig Miranda! Inte ska man luras vad ska det vara bra för? Tvåbeningar har så mycket tramserier för sig!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, det tycker jam också att de har. Det vore bättre om de la sin energi på nåt vettigare än att luras.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...