fredag 4 mars 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Hoppas ni har kunnat sova i natt och inte legat och undrat vad min hemliga film handlar om.

Om ni klickar på bilden till vänster ska ni kunna se den.

Det hemliga med den är att ni absolut inte får berätta för vår häloansvariga att den här filmen finns! För henne får jag inte äta godis nämligen. Om hon ser att jag fått det ändå vet man inte vad som händer, även om det bara var 3 små, små bitar jag fick.

Hoppas ni gillar den och - inte ett jam till hälsoansvariga!

20 kommentarer:

  1. Tänk så modig du har blivit! Söt är du också.

    SvaraRadera
  2. Jamarns vilken braig film å vad vacker du är! Vi kommer givetvis att tiga som muren - men du menar alltså att hälsoansvarige har nolltolerans angående gottisar? Va konstig hon är. Lite helggottis borde hon väl ändå unna dig?....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nu är det nolltolerans som gäller här!

      Radera
  3. Så modig du är som äter direkt ur handen. Bra att du fick lite godis! Det måste man ha för att må bra. Vi skulle aldrig komma på tanken att jama till hälsoansvariga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, bra att ni inte jamar nåt till henne!

      Radera
  4. Min nos är förseglad! Och förresten var bitarna så pyttesmå, att de knappt kan räknas som godis, tycker jag! Men att äta det minimala, nästan inte synliga, godiset ur handen var väldigt modigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam har blivit väldigt modig!

      Radera
  5. Jamar som alla ovan.
    Så modig du blivit och vad söt du är.
    Jag skulle aldrig jama om att du käkat godis, o för den delen så var bitarna så små att det var inte ens tre stycken utan bara en om man la ihop dom till en normal bit.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det gick ju knappt att se godiset?

      Radera
  6. Nu förstår jag varför jag sovit så dåligt i natt, vaknade fyra... Det är ju för jag väntat på filmen!!!!! Å vem skulle säga nåt om dom små små bitarna du fick:) INTE jag!! Nä det där räknas inte som godis serru:) Du är Väldigt Fin iaf!!
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, oj, har jag förstört din nattsömn? Hoppas du sover bättre i natt.

      Radera
  7. Vad du är duktig! Tog t.o.m. godiset ur handen! Vad du har blivit modig särskilt med tanke på allt det tråkiga du har varit med om. Nu har du kommit till en värld full av omtänksamma och goa människor.
    Härifrån kommer inte ett pip till den hälsoansvariga det lovar jag!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jag börjar gilla människorna här. Det är inte alls dumma mot mig.

      Radera
  8. Vilken purrfekt film till fredagsmyset! Här laddade vi upp med dreamisar och satte oss i soffan alla 4. Du är så jamarmodig och bedårande söt!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, film och dreamisar är nästa oslagbart fredagsnöje.

      Radera
  9. Så modig du ha blivit Sötnos. Klart att vi inte ska berätta nåt.
    Tre ynkliga gottebitar behöver absolut inte ens talas om...

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, precis vad jag tycker!

      Radera
  10. Vi ska inte släppa ett endaste jam om att du fått godis.
    Matte och jag tror nämligen att godis är en kattig rättighet om man inte är jamartjock. Det kommer du märka när du får ett eget hem.
    Eftersom jag är en skyggis så vet ingen hur mycket jag vägar! Men matte tycker att jag ser perfekt ut. Så jag får godis nästan varje dag.
    För övrigt var det ingen film om godisätandet.
    Det var en reklamfilm för nya kattägare!
    Och en träningsfilm - handträning.
    Sånt kan väl inte ens en hälsoansvarig har något emot??!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, är du en skyggis? Då vet du hur hag har haft det. Men vi jobbar vidare båda två mot att bli tryggisa - visst?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...