tisdag 29 mars 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Det har varit ganska lugnt idag också. I morgon kommer blogghjälpen hit. Hon ska träffa ett försäkringsbolag som försäkrar oss katter. Hoppas de har nåt bra att komma med.

Annars har jag läst en debattartikel om hur katter behandlas . Det är Ewa Edström som skrivit den. Jag känner henne, för hon var ordförande på vårt årsmöte för nån vecka sedan. Dessutom jobbar hon på Stockholms Katthem och är vice ordförande i SVEKATT.

Hon är väldigt duktig, inte bara på katter, utan också på att skriva debattartiklar och mycket annat. Ni får väldigt gärna dela den här artikeln till vänner och bekanta, jag till ovänner och obekanta också om ni har några såna.

16 kommentarer:

  1. Jag kan jama att matte läste den artikeln för 30 minuter sen och kryssade i en JA ruta.
    Det är en skam för detta landet att inte kunna ha en riktig djurskyddslag.
    Jag tycker att vi sätter ut politikerna i skogen utan telefon, mat o tak över huvudet.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, DET var en bra idé! Där kan de sitta sen.

      Radera
  2. Du är väl närvarande när blogghjälpen ska prata med det däringa försäkringsbolaget? Annars kanske hon glömmer hälften av det som bör tas upp!! Matte läste artikeln i förmiddags - man blir verkligen illamående när man tänker på alla missar som föds bara för att lida och sen dö en plågsam död.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, klart jag är med. Jag hör och ser allt från min bur.

      Radera
  3. Man kan undra vilka argument som finns mot kastrering? Jag kan inte förstå det? Ändå inbillar jag mig att jag är hyfsat intelligent?
    Du hinner väl instruera blogghjälpen vad hon ska säga i morgon innan försäkringsfolket kommer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det är nog inte DIN intelligens det är fel på, men tyvärr finns det andra som har stora brister i förståndsgåvorna.

      Radera
  4. Skönt med en lugn dag eller hur?
    Jag läste det Ewa Edström hade skrivit. Mycket läs- och inte minst tänkvärt!
    Nu har det pratats om en ny djurskyddslag i snart tio år. Förra regeringen förhalade processen och den nuvarande har nu skjutit upp frågan till september. Märks att DJURENS väl och ve inte är något som politiker prioriterar. De borde skämmas ända in i själen!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. NAlleman64, jag håller med dig. De som inte gjort nåt åt djurskyddet borde skämmas ända in i själen (om de har nån).

      Radera
  5. Vi har läst vad Ewa skrivit. Mycket bra och tänkvärt men så sorgligt. Så konstigt att Sverige som ska vara framträdande i så många frågor helt har struntat i djurfrågorna. Enormt tragiskt. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, ja det är mycket märkligt. Dessutom är det många som lever i tron att vi har väldens bästa djurskyddslag.

      Radera
  6. Verkligen en jamarbra men framför allt viktig artikel! Så sorglig läsning men tyvärr är det så verkligheten är.
    Vi jamar som de andra, du är väl med när försäkringsboaget kommer? Annars kan det gå hur som helst om inte du styr med en fast tass.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, självklart är jag med när försäkringsbolaget kommer! Nåt annat finns inte.

      Radera
  7. Kan bara hålla med alla andra kommentarer... så sorgligt... och jag tycker man ska kastrera sin kisse, det finns alltför många kissar som redan behöver ett riktigt hem
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, helt rätt, men tyvärr finns det människor som inte förstår sambandet mellan okastrerade katter och Sveriges största djurskyddsproblem - hemlösa katter.

      Radera
  8. Så bra artikel, det är sorgligt att den behövs men så bra att det väcker flera. nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, hoppas det väccker såna som inte redan tycker som vi som bryr oss om katter.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...