söndag 21 februari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Trots sjukskrivning, onödig tratt och usel godistilldelning har jag ordnat med öppet hus, loppis och fikaservering idag.

Allt gick förstås bra.

Det enda glädjeämnet var när min klickertjej kom in i buren och klappade mig. Hon kliade mig både innanför den där tratten, vilket var särskilt skönt eftersom jag inte kommer åt själv, och utanför tratten där jag inte heller kommer åt.

Som tack la jag mig till slut på rygg så hon fick klia mig på magen. Då passade hon på att titta på mitt ärr på magen. Hon sa att det ser jättefint ut.

16 kommentarer:

  1. Men så mysigt! Och tänk att du är så trygg att du visar magen!Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jaaam, så trygg har blivit!

      Radera
  2. Jamar som Dui o Deco, tänk vad du blivit trygg senaste tiden.
    Att visa magen är ett bevis på det.
    Skönt att höra att det läks som det ska.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, fast jag visar inte magen för vem som helst!

      Radera
  3. Visst är det mysigt att bli kliad och speciellt på magen. Du är värd massor av kel och godis efter allt du varit med om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jam, det tycker jag också! Säg det till alla som är här!

      Radera
  4. Du är beundransvärd som arrangerar öppet hus med tratt. Vore kul att se tvåbeningarna irra runt med tratt - de skulle inte få något gjort! Buff från Sven

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, en tvåbening med tratt! Jam tror jam skrattar ihjäl mig. De får ju knappt nåt gjort utan tratt.

      Radera
  5. Jag kan bara hålla med alla andra inlägg. Vem tror du skulle jobba fast dom e sjukskrivna??? Du e en sann hjälte och sen visa magen när du blir klappad... d va tur att jag satt ner när jag läste det. Jag blir SÅÅÅÅÅÅ imponerad över hur trygg du blivit:) synd oxå att godis utdelningen är så snål men du får ju vara på ett tryggt ställe så det får väl gå ändå...
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, fast jam tycker inte godistilldelningen ska ha nåt att göra med att jam är på ett tryggt ställe?

      Radera
  6. Visst e det mysigt att bli kliad på magen. När jag förstod att det inte var farligt att bli klappad, så lät jag husse få klia min mage varje kväll.
    /Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamlundakatterna, åhhhh, varje kväll? Det var duktigt.

      Radera
  7. Va duktig du är som trots sjukskrivning och brist på godis ändå orkade fixa öppet hus :)
    Även att det är stor godisbrist där på katthemmet så tror jag du ändå tycker om människorna där. Annars skulle du väl inte visa din fina mage?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Djurfamiljen, nä, ingen skulle få se magen om jag inte gillade dom. Men jag kanske skulle visa den oftare om jag fick godis!

      Radera
  8. Oj då litar du verkligen på klickertjejen om hon t.o.m. får klia dig på magen. Så kul att läsa om förtroendet mellan er. Hon är nog väldigt väldigt snäll så du gör helt rätt i att lita på henne.
    Sen visar du ju att du är en otroligt ansvarsfull kisse som tar hand om öppet hus fast du är sjukskriven.
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam vet ju att det skulle bli kaos på öppet hus om inte jam såg till att allt fungerade.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...