lördag 20 februari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Jag drömmer om när jag kan ligga som på bilden - uppe i mitt fönster, utan fåntratt, och spana på allt som händer utanför.

Som det nu är får jag inte hoppa en gång. De har satt för fönstret så jag inte kommer upp på min fönsterbräda och min kära klösbräda med liggplats överst har de tagit ut ur buren.

Jag förstår inte hur man kan behandla en stackars nyopererad katt så. Jag vill ha det som vanligt. Utan tratt!
 
 

18 kommentarer:

  1. Nääääää... hur kan det behandla dig så illa?!? Vi klosterkatter är chockade! Fönster är ju det bästaste som finns, näst mat och godis...

    Tass från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Majsan, jaaaam, nu förstår ni kanske hur jag har det?

      Radera
  2. Vi tycker synd om dig. Bara hålla sig på golvet är inget roligt. Matte har berättat att hon blev jätte orolig för dig i dag. Du lyckades ju få in tassen och hela frambenen i tratten och fick panik när du inte kom loss. Matte lyckades inte få loss dig utan fick ringa Tina om hjälp. Även om tratten är jobbig så blir det ju ännu värre om du trasslar in dig. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jam, det var lite läskigt när benet fastnade i tratten. Men fick jag hjälp av Tina och sen blev det bättre.

      Radera
  3. Det är ju jättetrist, inget kul alls. Hoppas du får extra gottisar som kompensation. viktigaste är ju att du läker ihop i alla fall, Tröstbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, om man ändå fick extra godis! Men så är det INTE.

      Radera
  4. Jag tycker jättesynd om dig Miranda.
    Men för att du ska bli riktigt bra igen, måste det vara så här ett tag.
    Och visst är det så, att när allt är som vanligt, då mår man som allra bäst.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, jag vet att det kommer bli bra sen. Men jag vill att det ska vara bra NU!

      Radera
  5. Lilla gumman nog är det synd om dig allt. Hålla på å möblera så är inte snällt. Fast jag tror trots allt att de gör d för att de bryr sig om dig. Men nu är ju frågan... får du extra mycket godis nu när det är så synd om dig. För det ska man ha när det är så synd om en...
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, visst ska man ha extra mycket godis när det är så här synd om en. Men det får jag inte *surar*.

      Radera
  6. Theo hälsar att sån där fåntratt är något väldigt onödigt och borde förbjudas av KRIS (kattens rätt i samhället). Men han inskickade förslag verkar inte gått igenom. Dom svarade något om att inte slicka på sår.

    Har dom inte förstått på katthemmet att det är du som är möbleringsexperten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Djurfamiljen, här på katthemmet förstår de ingenting! Varken att jag inte ska ha tratt, att jag ska ha extra godis eller att det är jag som är möbleringsexperten här!

      Radera
  7. Du menar inte att du måste ha fåntratten på under söndagens öppet hus?....

    SvaraRadera
  8. Snart är du av med din fåntratt och du kan sitta i fönstret och titta ut igen. Tålamod är inget kul alls och särskilt inte när man har en tratt att släpa runt på men ge inte upp. Snart är den borta och allt är som vanligt igen!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jam hoppas du har rätt. Det här är inget kul alls!

      Radera
  9. Men det blir ju värre och värre! *Ryser*
    Nästan så man vill kontakta kattmaffian så de kommer med dragna klor och blottade tänder och fritar dig!
    Fast du kanske hellre stannar där du är ändå med tanke på konsekvenserna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, visst vore det lite kul med kattmaffian - men kanske ska jag försöka ha lite tålamod ändå?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...