torsdag 7 januari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Ibland berättar ju jag om människor som gjort nåt jättedumt, eller som gjort nåt jättebra. Som att ta tass om en skyggis eller som på andra sätt utmärkt sig.

Idag tänkte jag ägna bloggen åt att tacka ALLA dom som tar hand om sin/sina katter, men som inte tycker det är nåt särskilt med det och som ingen tackar, utom deras katter förstås. De kanske har köpt katten från ett katthem eller skaffat den på annat sätt. De ser till att katten har det bra, ger den mat, värme, kärlek, stimulans, vård när den behöver och tycker det är självklart att göra det.

Ni är många som gör och tänker så, men eftersom det finns andra som inte tar hand om sina katter, så blir ni på nåt sätt unika!  Jag gillar er skarpt. Det är tack vare att ni finns som katter som jag har chansen att få komma till ett för-alltid-hem så småningom. Tack för att ni finns! Jag villa bara jama att jag tänker på er.

15 kommentarer:

  1. Vi är glada som har sådana människor som är våra! Din människa kommer också så småningom, det vet vi. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, en dag kommer min människa - det är det många som säger.

      Radera
  2. Jag är så glad i min matte o husse, dom gör allt, och då menar jag allt, för mig och att jag ska ha det bra.
    Jag önskar att alla katter fick ha det som jag har det.
    Och att din rätta människa kommer en dag, det är jag säker på.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är precis såna mattar och hussar som du har som alla katter borde ha.

      Radera
  3. Dina människor kommer en dag och då har du ditt alldeles egen föralltid hem. Vi är också tacksamma för vår matte och försöker visa henne det varje dag med kurr och kel. Alla katter borde få ha ett eget hem med tvåbeningar som älskar dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, ja det borde vara en kattlig rättighet. Ni har haft tur!

      Radera
  4. Jag är så glad för att matte lyssnade på mig när hon kom till katthemmet och jag jamade till henne att hon var min blivande matte. Jag är även jätteglad för mina kompisar Bosse och Hasse. Vi håller tummarna hårt för att du och dina kompisar hittar lika bra mattar och hussar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, din matte och du insåg ganska snabbt att det var ni som skulle bli en familj. Sen kom det flera familjemedlemmar som också fick ett kanonhem.

      Radera
  5. Du ska ju absolut inte behöva tacka för nåt sånt för det borde va en självklarhet att ta hand om sina djur. Men det är jättefint Att du gör det. Jag har"fått"två katter att ta hand om förut och det är ju d bästa man kam ha en alldeles egen spinnmaskin:) för det finns nog inget härligare ljud än att höra när ens kisse spinner av välmående
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, nä, visst är det fantastiskt att höra en katt spinna av välmående? Förstår att dina katter hade det toppen.

      Radera
  6. Och vi gillar dig Miranda. Hälsar Sally & Co

    SvaraRadera
  7. Ja visst är det fantastisk?
    Även jag, ett hopplöst fall som extrem-skyggis har fått ett eget hem! Och när man väl få ett eget hem mot alla odds så är det ju självklart att man börjar utvecklas.
    På min blogg slår jag ett slag för alla skyggisar, för mer förståelse och mer tålamod. Och visar hur fantastiska vi skyggisar är. Hoppas att många fler skyggisar får ett eget hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, vi skyggisar, eller före detta skyggisar, blir väldigt trogna kompisar när vi väl förstår att människor vill oss väl. Fast det kan ta tid!

      Radera
  8. Tack snälla söta Miranda! Vad glad man blir när man får beröm. Fast det är ju självklart att man skall ta hand om sin katt och skämma bort hur mycket som helst.
    Jag har adopterat två övergivna katter. Den ena för 16 år sedan och hon har hängt ihop med mig sedan dess.
    Den andra för ett halvår sedan. Han är skygg ännu men det går framåt successivt och jag har ingen brådska. Han får ta den tid på sig han behöver.
    Jag VET att skygga katter med tålamod, kärlek och skämma bort i mängder blir världens bästa katter.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...