måndag 25 januari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Idag är vi lite sena igen.  Det är som vanligt blogghjälpens fel helt och hållet.

Jag ska bara berätta vad vi lagt ut idag om vår kompis Fritz, som ni kanske läst om tidigare. Så här har vi skrivit på fejsbok idag:

UPPDATERING NR 5 OM FRITZ
Det har hunnit hända lite i Fritz liv sedan senaste rapporten. Han mår bra och han har flyttat till ett alldeles eget hem. Kattkompisen som redan bodde i hemmet jublar inte över tillskottet i familjen ännu, men matte och husse är kloka så de kommer ge det hela den tid som behövs. Vi kan bara fortsätta hålla tummarna för att Fritz fortsätter hålla sig frisk. Utan er hjälp hade det varit mycket svårare att kunna ge honom den vård han behövt. Nu kämpar vi vidare på katthemmet med våra andra katter. Flera av dom behöver också vård och, framför allt - ett eget hem!

Nu hoppas vi allt går bra för Fritz. Han är verkligen värd ett toppenhem efter allt han gått igenom.

16 kommentarer:

  1. Phuuii jag blir så orolig när det tar sån tid innan ni skriver nåt, jag tror ju bara att det är nå tråkigt som hänt då... men nu va det ju glada nyheter SKÖNT

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, jam, du ska inte bli orolig när det tar lite tid. Ta det lugnt så berättar jag.

      Radera
  2. Så härligt att Fritz mår bra och fått ett eget hem. Nu håller vi tassarna för alla er som är kvar och alla som behöver få komma in i värmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jam, vi måste hjälpa åt för oss och dom.

      Radera
  3. Nu skenade fingrarna igen :) det ska stå
    åsa i kommentaren innan ooppsss

    SvaraRadera
  4. Så härligt, Fritz både mår bra och det dessutom i ett eget hem! Det är så skönt när du kommer med goda nyheter! Tänk att blogghjälpen blev sen igen, och det trots allt din hjälp?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, hon har ingen som helst känsla för när hon ska hjälpa mig. Hopplös är bara förjamet.

      Radera
  5. Vad härliga nyheter om Fritz! Det är tyvärr inte bara blogghjälpen som är hopplös utan det är ofta lika illa här hemma med matte. När jag tänker efter så tror jag att de flesta tvåbeningar är ganska hjälplösa utan oss som tar tass om dem.
    Det är så roligt när du jamar om goda nyheter och vi gillar också att läsa om öppet hus, även om det numera är rutin för dig att ta tass om det. Ännu roligare är det när nån av er får ett eget hemma, snart är det säkert din tur sötaste Miranda
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klart alla tvåbeningar är hjälplösa utan oss. Och särskilt blogghjälpen.

      Radera
  6. Jamar som ovanstående, så roligt att Fritz fått ett eget hem även om kissen i familjen inte gillar honom nu i början.
    Förhoppningsvis blir dom kompisar sen.
    Ibland blir man sen, jag förstår att du står med klockan i tassen men det bryr sig inte blogghjälpen om.
    Och utan hennes hjälp är det lite svårt att få ordning på tangenterna när man har tassar, jag vet själv.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det är precis som du jamar. Jam står med klockan i tassen men blogghjälpen bryr sig inte. Men tyvärr har jag ju ingen annan blogghjälp.

      Radera
  7. Vad härligt att läsa om Fritz och att hans husse och matte ger honom den tid han behöver! Han har hamnat helt rätt den saken är klar. Hoppas han får vara frisk nu också så kommer det att bli riktigt bra för honom och hans kompis!
    Du kommer också att få ett eget hem Miranda. Om jag inte redan hade haft en katt hade du så gärna fått flytta in hos mig men min kisse gillar verkligen inte andra katter så det blir inte bra för varken dig eller henne. Finns säkert någon annan som ser vilken härlig kisse du är och som kan ge dig ett bra och kärleksfullt hem!
    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, tror du jag också kommer få ett sånt hem som Fritz? Hoppas du har rätt.

      Radera
  8. vi är så glada för att det har blivit så bra för Fritz! Katthemmet gör skillnad! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi är också jätteglada för Fritz skull. Hoppas han kommer trivas i sitt nya hem.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...