fredag 1 januari 2016

Katten Miranda på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Miranda på Södertälje Katthem.

Nu på årets första dag tänkte jag bara visa hur det går till när jag klättrar upp i knät på "klickertjejen" för att få mitt godis. Nu har ni bildbevis på att jag vågar komma så nära som ända upp i knät på henne!

Egentligen skulle det ju inte behövas, för jag borde ju faktiskt bli serverad godis där JAG ligger eller sitter, och inte behöva klättra upp i nåt knä. Men, nöden har ingen lag!

12 kommentarer:

  1. Lilla gumman va söt och duktig du är. Och naturligtvis behövs inget bildbevis, visst skulle det väl vara så att hon ska komma till dig:) men det är så kul att få se nya bilder..
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, fast hon lurar mig att komma till henne, förstår du!

      Radera
  2. Åh så modig du är! Kul att se! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, jag är nästan inte rädd alls för henne.

      Radera
  3. Håller med dig ang att du bör bli serverad där du sitter.
    Men ibland blir man nödd o tvungen att själv masa sig iväg för att få något i sig.
    Och att klättra upp i knät är bra, för efter att du fått vad du vill ha kommer du att lägga dig där och vila också.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vaaa??? Lägga sig i ett knä för att vila? Nä, nu...

      Radera
  4. Visst borde du bli serverad där du ligger, men ibland får man offra sig lite för att göra dem glada för glada tvåbeningar brukar betyda mer gottisar :)
    Här är vi glada för att nyår är över. Vi hade det faktiskt ovanligt lugnt med pangandet och jag låg hos matte under en filt ända fram till tolvslaget, då gömde jag mig under soffan ca 20 min men sen var jag framme resten av natten. Bosse den token satt tom i fönstret och tittade en stund, men när det var som värst hoppade han ner men var inte speciellt rädd. Hasse låg och sov hela kvällen och gick och gömde sig en stund samtidigt som mig, men sen var han framme och busade direkt efteråt så jag tror inte han var alltför rädd. Nu hoppas vi att vi slipper pangandet för lång tid framåt.
    Jamarfina bilder på dig, du är så söt Miranda!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det är många som är ännu räddare än ni. Hoppas de återhämtat sig nu och att vi slipper det där pangandet i framtiden.

      Radera
  5. Duktig tjej! Så bra att du vågade :)

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, jag vågade!

      Radera
  6. Vad modig du är Miranda men du ser även att tjejen med klickgrejen är riktigt snäll och pålitlig. Fortsätt gå upp i hennes knä så skall du se att det blir bättre och bättre för varje gång.
    Puss på nosen (fast på behörigt avstånd så klart).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nalleman64, jag klicktjejen är nog snäll när jag tänker efter. Men jag vågar nog inte lita på andra ännu.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...