måndag 23 november 2015

Katten Rakel på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rakel på Södertälje Katthem.

Idag har jag äntligen haft lite tid att tänka över gårdagen.  Det kom en farbror med 2 barn. De diskuterade med blogghjälpen. De hade funderat på en kattunge, eller på en vuxen katt. Då sa blogghjälpen att det ju var ett alternativ. Ett annat var att ta både en vuxen katt och en kattunge. Det tyckte husse verkade bra.

De stod alldeles utanför min bur och då pekade blogghjälpen på mig och sa att jag är en jättefin tjej och att jag nog skulle gå jättebra ihop med en av ungarna som bor i buren mitt emot mig.

Det tyckte han lät som en jättebra idé. Då öppnade blogghjälpen dörren till min bur för att jag skulle komma fram och hälsa, men eftersom det var så mycket folk där utanför blev jag lite rädd, så jag gick inte fram till blogghjälpen, vilket jag brukar göra.

Nu ska det i alla fall bli hembesök i veckan. Sen får vi se!

10 kommentarer:

  1. Tycker du gör rätt i att tänka över din situation.
    Och att du inte gick ut för att hälsa med alla människorna runt omkring förstår jag.
    Och är det rätt tvåbeningar för dig, så förstod pappan i familjen det också.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam tror faktiskt att både pappa och mina småmattar förstod varför jag inte gick fram och hälsade.

      Radera
  2. Åh så spinnande, förstår att du blev lite försiktig. Hoppas nu att det är dina människor och klocka personer som förstår att man kan behöva lite tid. Superfin bild på dig.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, jag vill inte rusa fram till nån utan att först veta lite mer om dom. Jag visste ju inte att det kanske var mina kommande människor som stod där.

      Radera
  3. Det blir ju spinnande med hembesöket, och är det rätt människor kommer ni förstås finna varandra. Men kan ju inte veta förrän man provat. Som tur är kan du stanna kvar på katthemmet om det inte känns bra. Det är skönt att veta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, det är en trygghet alla vi katthemskatter har - stämmer det inte får vi vara kvar eller komma tillbaka.

      Radera
  4. Jag hoppas att det är rätt personer som du ska få ta hand om :)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, det hoppas jam också. Är lite nervös!

      Radera
  5. Oj vad spinnande med både en husse, 2 lillmattar/lillhussar och en liten buskompis. Men det är bra att fundera i lugn och ro så man vet om det känns rätt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, jag vill inte stressa fram nåt. Och det vill inte blogghjälpen heller att jag gör.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...