tisdag 17 november 2015

Katten Rakel på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rakel på Södertälje Katthem.

Idag har jag ordnat med ett möte här på katthemmet.  Det var vår fastighetsägare som var här och vi talade om lite saker som skulle göras. Det var ett bra möte - mest för att blogghjälpen blev så förberedd inför mötet av mig.

Jag krävde en rapport efter mötet eftersom jag själv inte hade tid att vara med. Jag måste ta tass om min kompis. Då blogghjälpen kom hade hon godis med sig till oss. Under tiden jag och mina två burkompisar åt fick hon berätta hur mötet gick.

Jag hade kallat in snickare Christer också. Det är alltid bra att han är med för det var en del byggrejer jag ville ha gjort.  Det ska han ordna. Vi får planera det mer i detalj sen, Christer och jag.


13 kommentarer:

  1. Det är sån tur att du är där och styr upp saker och ting. Tids nog får du ditt föralltid hem:)
    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, nog känner jag att jag behövs!

      Radera
  2. Puss på dig underbara söta lilla Rakel! Du är så klok och vacker! Hoppas du får ett riktigt riktigt bra hem när det är dags för det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nallemand64, här säger dom att de gör allt de kan för att vi katter ska få kanonhem, men ibland blir det fel ändå tyvärr. Fast det är sällsynt faktiskt.

      Radera
  3. Tur att du informerade blogghjälpen så hon visste vad det handlade om.
    Snälle snickare Christer och du kommer säkert att kunna lösa vad som behöver göras.
    Du instruerar och han åtgärdar.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, precis så jobbar vi, snickare Christer och jag.

      Radera
  4. Så bra att det blev ett bra möte, klart Blogghjälpen kände sig trygg när hon fått förhållningsorder av dig. Så bra att ni tar hand om er kompis och förhoppningsvis får ni lite extra gottisar också.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, utan oss bloggkatter skulle det säkert bli kaos här på katthemmet.

      Radera
  5. Så snabbt du har kommit in i jobbet som ansvarig där! Till och med lyckats med att få godis in till er efter mötet. Med sådant driv från din sida kommer skötsel och underhåll på katthemmet flyta på galant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, man måste ju se till att allt sköts på ett bra sätt här.

      Radera
  6. Skönt att blogghjälpen följde dina instruktioner på mötet, annars vet man inte hur det skulle ha gått. Vad spinnande med möte med snickare Christer, vad har ni nu hittat på för spinnande? *nyfikna*
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam tror att till och med blogghjälpen förstår att hon måste lyssna på oss.

      Radera
  7. Ja du vad skulle Blogghjälpen göra utan all din hjälp? ?!!
    Tror säkert snickrandet blir kanonbra när du haft ditt möte med Christer :)

    Tassklappar och nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...