torsdag 12 november 2015

Katten Rakel på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rakel på Södertälje Katthem.

Det är inte så lätt att skriva på bloggen idag, dagen efter att en av våra kompisar somnat in. Jag tror att vi alla som mist någon nån gång kan identifiera oss med känslorna som Sippos husse har nu.

Trots allt tråkigt som händer, måste vi som fortfarande finns kvar här på jorden, gå vidare. Jag tror att Sippo och alla andra kompisar som lämnat oss hade velat det.

En av de andra bloggkatterna som satt djupa spår hos oss är Katten Gustav. Han har både i ord och bild fångat det jag tänker på idag, nämligen att vi ska ta tass om varandra så länge vi har varandra och att ni som har ett eget, bra hem ska vara tacksamma för det. Jag väntar fortfarande på mitt för-alltid-hem. Jag hoppas det inte dröjer alltför länge innan jag får det.

10 kommentarer:

  1. Ja, jag kan inte annat än lida med husse. Jag vet hur jag mådde efter mina beslut som jag var tvungen att ta. klart är ju att vare sig man tror det eller inte så går ju tiden vidare... det som är det bästa med ett så sorgligt beslut är att husse visade sig vara en Riktig husse som tog sitt ansvar!! mitt i allt det svåra!! jag tror du snart är i ditt för alltid hem i ett varmt mysigt knä :)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, trots allt hade Sippo en väldigt tur som fått en ansvars- och medkännande husse.

      Radera
  2. Vi har också tänkt på Sippos husse idag.
    Han var en rejäl husse som tog sitt ansvar.
    Vi ska alltid vara tacksamma för när vi kan tassa runt o mår bra.
    Rakel, din dag kommer också när du har en egen matte/husse som tar hand om dig.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, tänk om jag skulle få en lika snäll människa som Sippo hade?

      Radera
  3. Vi har också tänkt massor idag och är så ledsna. Dina människor kommer de också och du kommer också att kunna glädjas över all kärlek och värme av dina egna människor.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, när det händer nåt sånt här finns bara ett känsloläge.

      Radera
  4. Gustav jamar alltid så klokt. Det är så lätt att man tar det man har för givet, så det är bra att stanna upp lite ibland. Matte säger ofta att hon är så glad att hon har oss, snart får du också en egen människa som säger det till dig.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det finns all anlednng att glädjas åt varandra så länge man har varandra.

      Radera
  5. Jag är glad att du är i säkerhet där du är, långt bort från dumma gubbar med gevär. Men jag önskar så att dina människor snart står där i dörren, precis som de har gjort med de andra bloggkatterna. Jag vet ju att komma hända, och jag hoppas SNART!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det känns skönt att veta att jag är i säkerhet nu. Jag vet att jag får stanna här tills min eller mina människor kommer.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...