tisdag 6 oktober 2015

Katten Rosita ppå Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag har jag tittat på TV. Jag var uppe tidigt så jag inte skulle missa SVEKATTS ordförande Lotta Hell, framträdande i  Nyhetsmorgon .

Det var väldigt bra och intressant tycker jag.

Tänk om det blev lag på att ALLA katter ska ID-märkas och registreras. Då skulle det inte finnas så många hemlösa katter! Och kanske skulle det få människor som tycker det är gulligt att ta ungar på sin katt att fundera ett varv till. Varför förstora ett redan stort problem?

10 kommentarer:

  1. Undrar när vi ska få uppleva denna lag?
    Vi kan bara hoppas att tvåbeningarna (många är faktiskt väldigt korkade när det gäller detta) äntligen ska förstå och inse att detta är mycket viktigt.
    Sen tycker jag också att katter ska kosta mycket pengar att köpa.
    För om en katt kostar så blir tvåbeningarna mer rädda om den.
    Man kan bara jämföra med om en tvåbening köper en jamardyr ny bil eller en billig gammal rostig bil, vilken är han mest rädd om?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, tyvärr är det så att det fortfarande är många som är beredda att sälja sina katter väldigt billigt, eller t o m skänka bort dom!

      Radera
  2. Det vore på tiden tycker vi! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, inte en dag för tidigt!

      Radera
  3. Det är konstigt att det ska behövas en lag om något så självklart, men eftersom somliga människor saknar både hjärta och hjärna, så hoppas jag verkligen att en sån lag inte fördröjs, utan träder i kraft SNART! Och så instämmer jag helt med Ozzy!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det som krävs är hjärta och hjärna hos våra beslutsfattare och det är inte alls säkert att de har de egenskaperna.

      Radera
  4. Det inslaget måste vi be matte hjälpa oss att starta.
    Sen jamar vi som Gustav, att en sån lag borde vara så självklar att man inte ens behöver diskutera den utan verkställa den imorgon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Jamar bra inslag med Lotta på Nyhetsmorgon !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...