måndag 19 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Idag har det känts lite konstigt. Jag vaknade flera gånger i natt och trodde att jag drömde att nån lämnat en intresseanmälan på mig. Men så fick jag se han som kanske blir min lillebror och då förstod jag att jag inte drömde.

Lillebror förresten, han är större än jag, men lite yngre, så jag kommer kalla honom lillebror i alla fall.

Som alla vet ska det göras hembesök innan nån av oss får flytta och sen ska säljgruppen tycka att hemmet är bra.

Jag tycker det är bra att de är noggranna, eftersom jag blivit sviken tidigare. Det vill jag inte vara med om igen.

8 kommentarer:

  1. Vilken sanndröm du hade, tur att lillebror var i buren annars hade du inte trott på vad du drömt.
    Jam tycker att det är otroligt viktigt att du (och alla andra) kommer till ett riktigt bra hem som tar hand om er för alltid.
    Ingen katt ska behöva flytta bara för att matte/husse inte har tänkt igenom sina beslut ordentligt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, du har så rätt, så rätt. Man måste tänka igenom att man tar ett stort ansvar när man blir kattägd.

      Radera
  2. Förstår att du sov oroligt, det är ju så spinnande! Vi håller tassar och tummar här hemma och hoppas att allt går bra med hembesök och annat.Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Här håller vi tassar, tummar och svansar jamarhårt för att det är ett riktigt toppenhem med världens bästaste matte just för er två!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, jag tror minsann du har rätt. Vår matte verkar jamarsnäll.

      Radera
  4. Förstår att du känner dig omtumlad! Vi hoppas snart få höra de goda nyheterna att allt är klappat å klart för din å brorsans flytt. Apropå flytt - har du fått någon rapport av Rubina?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam hoppas också på goda nyheter. Vi har inte fått så många rapporter från Rubina, men hon har det säkert bra.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...