fredag 16 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.  

Idag var blogghjälpen här en stund. Hon kom in till mig och gav mig jamargod mat.  Det var nästan slut i matskålen, så det var tur att jag fick lite till.

Sen buffade vi på varann. Jag är inte rädd för henne, så hon får klappa mig när hon vill. Fast idag lyfta hon mig inte i frambenen. Undrar om hon har slutat med det, eller om hon bara hoppade över idag? Det kanske jag får veta redan i morgon, för då har vi medlemsmöte här på katthemmet för alla som betalat medlemsavgift till oss. Det lär inte bli nån ledig kväll för mig, för jag måste förstås ordna med allt inför morgondagen!

8 kommentarer:

  1. Det är mysigt att buffas med nån man tycker om :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, det är jamarmysigt!

      Radera
  2. Det är mysigt med klappar och buffar! Jag tror blogghjälpen gillar sånt också. Du kommer fixa planeringen inför mötet galant, men glöm inte att vila lite också så du inte blir utkattad.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klart blogghjälpen gillar att jag buffar på henne, det märker jag. Jag ska ta det lite lugnare efter mötet - jag lovar.

      Radera
  3. Visst är det härligt med gos och mys! Blir spinnande imorgon, tror det blir mycket gos för alla då! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, vi räknar alla med mycket gos!

      Radera
  4. Hon kanske medvetet glömde att lyfta dig i dag.
    Så blir du mer nyfiken på vad hon är ute efter.
    Ingen rast ingen ro för Rosita.
    Du har många sysslor att sköta i o med att du är bloggkatt.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, nä mycket ledigt blir det inte. När mötet är klart är det dags att börja planera för öppet hus.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...