lördag 10 oktober 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Hej igen. Nu är det lördag och vi har fått hjälp av våra snälla volontärer. I morgon är det söndag och det betyder öppet hus, loppis och fikaservering. Alltså en hel del jobb för mig.

Ikväll kommer jag ta det lite lugnt och förbereda morgondagen.

Lilla kattungen som opererades igår mår bra. Den är feberfri och äter och går på lådan. Men hon stannar kvar en natt till på djursjukhuset för säkerhets skull. I morgon kommer den nog tillbaka till oss. 

6 kommentarer:

  1. Så gott o höra att den lilla kattungen mår bra efter operationen.
    Bra att du tar det lugnt nu så du har krafter till morgondagen.
    Hoppas att du får godis ikväll.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam bara måste få godis i morgon! Allt annat är otänkbart.

      Radera
  2. Härligt att misseungen mår bra! *kurr*
    Hoppas det kommer många på öppet hus och loppisen imorgon, vi är säkra på att du tar väl tass om dem som vanligt.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, klart jag tar tass om alla som kommer. Det är ju mitt jobb.

      Radera
  3. Glada nyheter, vad skönt, hoppas att det håller i sig! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, nu måste det bara bli bättre!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...