torsdag 29 oktober 2015

Katten Daisy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Daisy på Södertälje Katthem.

Nu har jag tagit tass om mitt första öppet hus. Och mitt sista!

Jam, det är faktiskt sant. I morgon kommer jag nämligen att flytta till mitt för-alltid-hem!

Jag har vetat om det några dagar, men ville inte jama nåt om det innan allt var klart. Det här betyder dels att jag nog slår rekord i att ha varit den bloggkatt som bloggat kortast tid, dels att jag gör mitt sista inlägg i morgon om allt går som jag räknar med.

Sen ska jag jama med min efterföljare också. Jag vet redan vem det blir!

26 kommentarer:

  1. Men oj! Vad roligt! Vi är så glada för din skull, så härligt att få komma HEM! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är nästan overkligt!

      Radera
  2. Åh så roligt för dig att det gick så fort att få ett alldeles eget hem.
    Nu får du provpacka ikväll så du vet vad du ska ha med dig imorgon.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, provpackning pågår för fullt!

      Radera
  3. Oj oj här går det undan. Så roligt att det gick så fort att få ett eget föralltid hem. Det är du verkligen värd. Dansar svansdansen här hemma. Nu är det bara och packa i kväll så du får med dig allt. Nosbuffar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, jam, det är mycket att tänka på så man inte glömmer nåt.

      Radera
  4. Åh så roligt , Daisy !
    Hoppas du hinner med att packa ner alla dina saker so ska med :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, jag måste hinna med allt nu.

      Radera
  5. Fantastiskt, det förvånar oss inte här i Gnesta. Du är ju en charmig kattjej. Lycka till i framtiden och vi väntar med spänning vem som blir nästa bloggare. Många kramar från Sally & Co

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sally, tack och lycka till i framtiden själv. Det var ju inte så länge sen du flyttade.

      Radera
  6. Så fankattiska nyheter du kommer med! *klosterkatterna jublar och klappar tassarna* Du ser hur bra det är att vara bloggkatt - det är ett suveränt sätt att ordna ett för-alltid-hem på! Nu önskar vi dig all lycka till, och detsamma till din blivande människa - och så väntar vi med spinning på nästa bloggkatts debut i bloggen! Alla i klostret hälsar så hjärtinnerligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, ja här händer det grejer som ni ser. Det är jamarspännande nu,

      Radera
  7. Nämen vad otroligt roligt!! Jättegrattis fina tjejen!! Och massor med lyckönskningar i ditt nya hem, kramar och nosgos från Beata, Doris, Sunny och matte!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beata, Doris, Sunny och matte Victoria, nosgos tillbaka till er allihop!

      Radera
  8. Men oj, oj, oj, hur bra är inte det här? Litet tråkigt förstås att inte hinna lära känna dig, men vad gör det när anledningen är ditt egna hem! Ett stort grattis till den/dem som ska få dela livet med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, när man slutar som bloggkatt av den här anledningen tror jag alla förstår.

      Radera
  9. Där ser man va bra det blev att bli bloggkatt! Grattis!
    /Klemens, Maja o Gumman och reste av Cirkus Boman

    SvaraRadera
    Svar
    1. /Klemens, Maja o Gumman och resten av Cirkus Boman, ja det gick ju toppenbra!

      Radera
  10. Lyckos de som får välkomna dig hem i dag fredag! Lycka till sötis. Buffisar från Sven,Räkan, Nellie å Lucia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, Räkan, Nellie å Lucia, tack för lyckönskningarna!

      Radera
  11. Oj vad roligt, jamarstort grattis till ditt eget hemma! Vi hade naturligtass velat lära känna dig lite bättre men egna människor att ta tass om går ju före.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, man måste ju kunna prioritera!

      Radera
  12. GRATTIS sötaste Daisy! Det var kul att allt gick såhär fort och bra!
    Lycka till i ditt nya Hemma!

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, tack så mycket! Lycka till med din egen återflytt också!

      Radera
  13. Åh, så fort det gick för dig att få ditt för alltid-hem!! Vi hurrar och hurrjamar och önskar dig all lycka hos dina nya människor! <3
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  14. Åh, grattis söta Daisy och lycka till i ditt för alltid hem.
    Nosbuffar
    Jackis

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...