onsdag 28 oktober 2015

Katten Daisy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Daisy på Södertälje Katthem.

Efter att människorna som släppte in mig i ett rum i huset ringt till katthemmet dröjde det några dagar.

De talade om för mig att jag var jättefin men att jag inte kunde få bo kvar där, men att jag skulle få flytta till ett katthem och där skulle jag får det jättebra i väntan på ett alldeles eget hem.

Jag blev förstås lite ledsen att jag inte fick bo kvar i huset, men samtidigt väldigt tacksam att de inte gjorde som "mina" människor - struntade i mig. De här såg till att jag fick det bra.

 Efter några dagar fick jag flytta till katthemmet. Jag var förstås lite blyg efter flytten, men inte så jätteblyg. Jag fick stick i nacken och sen kastrerades jag. Sen fick jag flytta ut i kattsalen till fler andra kompisar.

16 kommentarer:

  1. Söta Daisy, så underbart att du valde ut huset där de där snällisarna bodde. I väntan på ditt föralltidhemma så har du nu mycket att göra som bloggkatt så tiden går nog ganska fort. Synd bara att den där segdragna godisfrågan tar så mycket dyrbar tid! Buffisar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam ska genast ta tass om godisproblemet.

      Radera
  2. Förstår att du egentligen ville stannat hos snällisarna men det gick ju inte då dom hade katter innan.
    Men du kom ju till katthemmet och har fått en anställning som bloggkatt där fram tills du får ett alldeles eget hem att ta tass om.
    Glöm inte att påminna blogghjälpen om att du ska ha alla kattliga förmåner som finns i det fackliga kattavtalet.
    Dvs en massa godis (bland annat) varje helg.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, bra att du påminde om mina kattliga förmåner! Det är lätt att glömma viktiga saker när man är ny på jobbet.

      Radera
  3. Det va allt tur att du fick komma till katthemmet, nu kan det bara bli bättre..
    åsa

    SvaraRadera
  4. Jamen nu är du Bloggkatt och du ska se att du snart kommer att få ett för alltid hem med egna snälla 2-beningar :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Nu är du i alla fall i trygghet, omgiven av människor som bara vill dig väl. Ett eget hem är förstås det bästa, men jag vet att ditt katthem är bästa stället att vänta på! Jag är så glad att du hittade rätt människor som brydde sig och ringde katthemmet. Och de kunde ordna plats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja där hade jag tur för första gången i mitt liv.

      Radera
  6. Vilken tur att snällisarna ringde katthemmet så du fick komma dit när de inte kunde låta dig vara kvar. Där har du det bra i väntan på dit för-alltid-hem. För du vet väl att alla bloggkatterna före dig har fått flytta till sitt eget hemma? Så det blir din tur också snart.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, jag vet att jag får vara bloggkatt ända tills mitt för-alltid-hem dyker upp.

      Radera
  7. Tur att du kommit till tryggheten. Alla bloggkatter har hittat sina människor, så dina kommer också en dag.
    Här hemma är vi Katthemskatter alla tre, den bästa sorten säger matte.
    /Klemens, Maja och Gumman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klemens, Maja och Gumman, håller med matte! Visst är vi bäst?

      Radera
  8. Så skönt att du fick komma till katthemmet! Bra människor som såg till att du får en ny chans. nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja, annars vet jag inte hur det hade gått.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...