måndag 26 oktober 2015

Katten Daisy på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Daisy på Södertälje Katthem.

Jag försökte så gott det gick att hitta nåt att äta och jag gömde mig under en trappa vid ett hus. Jag vet inte varför jag valde just det huset, men det skulle visa sig att det valet inte var så dumt.

Jag höll mig kvar i området och varje kväll gick jag och la mig under trappan. En dag kom en människa som bodde i huset ut och fick syn på mig. Hon tyckte jag såg väldigt mager ut, så hon gav mig lite mat. Jag åt upp allt i ett nafs. Nästa dag såg jag genom fönstret att det bodde andra katter i huset.

Varje kväll sattes det ut lite mat till mig, sen gick jag in under trappan och försökte sova. Det började bli kallare ute och en kväll när det regnade och började bli väldigt kallt tog människorna in mig i huset till ett litet rum. Jag blev väldigt glad och tacksam. Den natten var den första som jag sov gott på länge.

11 kommentarer:

  1. Vilken tur att du valde det huset.
    Där bodde ju snälla o omtänksamma tvåbeningar.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, det var första gången jag hade tur i livet.

      Radera
  2. Usch jam! Tur att du valde rätt hus och att du fick mat och husrum. Vi har fått använda stora nosduken senaste dagarna när vi läst om dig. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, tyvärr är det nog alldeles för många av mina kompisar som känner igen sig i min historia.

      Radera
  3. Det låter ju litet positivt i alla fall. Hoppas du inte drabbas av något bakslag nu då...

    SvaraRadera
  4. Tur att du valde rätt hus stackare... Hoppas du inte berättar något hemskt i morgon när jag kunde vara lite ytterst lite glad att det fanns någon snäll person
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, du behöver nog inte vara så rädd.

      Radera
  5. Vilken tur att det bodde en kattägd snällis i huset! Vi jamar som de andra, hoppas det inte kommer något mer otäckt men nu utan att du får hjälp.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag hade nog mer tur än jag förstod just då.

      Radera
  6. Åh vilken tur att du valde att ta skydd under trappan på rätt hus , Alice !!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...