lördag 19 september 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Nu har snälla människor varit här och hjälpt oss att ta in kattsand för vintern. Snälla snickare Christer, snälla Paula och hennes snälla man Kjell jobbade som 17 för att få upp sand. Jag hade förstås pekat ut med ena tassen var allt skulle ligga.

Sen hjälpte vår hälsoansvariga och en snäll tjej som brukar ge oss skinka och blogghjälpen till att storstäda i vår karantän. Det hade jag också beordrat.

Så nu kan jag vila lite till i morgon. Då är det öppet hus med loppis ock fika mellan 15-17!

8 kommentarer:

  1. Tur att kattsanden är i tryggt förvar man vet aldrig när vintern knackar på dörren men hoppas att det dröjer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, För alla kompisars skull, som fortfarande går där ute hoppas jag också att vintern dröjer.

      Radera
  2. Ja nog behöver du villa efter allt det där jobbet. Å dessutom allt på en lörda:)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, och tror du jag får nåt extra för att jag jobbar på lördagar??

      Radera
  3. Åh vad bra! Skönt att ni har mycket sand nu! Det går ju åt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, det går åt en hel del sand här, så det är jamabra att vi har.

      Radera
  4. Dom har verkligen gjort ett jättejobb med all den sanden.
    Den är jamar tung, matte tycker att kattongerna med min sand är det i alla fall.
    Och när jag skickar iväg matte o husse till katthemmet i stan så har dom alltid en säckkärra med sig så dom slipper släpa o bära.
    Vila nu ikväll så du är i form inför morgondagens loppis.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, snällt av dig att skicka iväg matte och husse till katthemmet. De behöver all hjälp de kan få. Det vet jag.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...