fredag 18 september 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Ikväll har jag inte tid att blogga så mycket. Det är nämligen så att fredagsgänget kommer och då brukar vi få smaka nåt godis. Man vill ju inte gärna missa det.

Annars är planeringen inför morgondagen nästan klar.  Det kommer flera människor hit för att hjälpa till att bära upp sand som ligger i säckar utanför katthemmet. Det behövs i vinter.

Sen ska det storstädas här också. Mycket att planera!

10 kommentarer:

  1. Då kan jag bara hoppas att godistilldelningen blir av anständig storlek! Och så önskar jag dig och ALLA andra där en skön helg och att den kommande veckan blir riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jag hoppas den blir riktigt bra för dig också. Synd att du inte bor i våra trakter, för då kunde du bo på vårt pensionat så vi fick träffa dig!

      Radera
  2. Hoppas ni får ordentligt med godis det är ni värda. Ha en bra helg, med många besökare på öppet hus på söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi hoppas också det kommer många besökare på öppet hus!

      Radera
  3. Jag jamar som ovan att ni ska få rejält med godis ikväll.
    Du kan ju hota lite med att du slutar att ta tass om allt om du inte får tillräckligt.
    Då skulle ju hela katthemmet braka ihop om du inte höll i alla trådarna.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det var en bra idé- Tack för tipset!

      Radera
  4. Helt klart att ni behöver massor med gottisar och mys.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, klart vi behöver. Mycket mer än de förstår här.

      Radera
  5. Men ojoj vad du jobbar hårt. Du måste tänka på att vila ibland också...
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, ibland vilar jag en stund. Men har man tagit på sig att vara bloggkatt så måste man jobba mycket.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...