måndag 14 september 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Puh, äntligen kan jag pusta ut lite efter gårdagens öppet hus.

Det var jobbigt men kul. Det kom jamarmånga besökare.  Det tittade på oss katter och flera kompisar fick intresseanmälningar. Sen handlade människor för mer än 4000 kronor. Jag sålde 10 deckare också. Sen har jag sålt några som jag ska skicka också. Det är jättekul att människor vill stödja hemlösa katter även på det sättet.

Fast det är mycket att göra här ändå. Mamma katt som jag berättade om i bloggen den 9.9 är fortfarande inte helt återställd. Hon fick åka till vettisen akut i lördags. Hon hade ju en jobbig förlossning och det verkar ta lite tid innan hon är helt OK igen. Men hon är så snäll mot sina två ungar som överlevde. Bättre mamma kan de inte ha.

14 kommentarer:

  1. Hej! Nu får ni vila lite efter allt jobb. Bra att ni fick in så mycket pengar! Vi har så klart beställt deckaren, den får man inte missa!Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam sa till blogghjälpen att skicka deckaren igår. Hoppas hon gjorde det.

      Radera
  2. Matte köpte deckaren! Så jamarbra vi läste den i går kväll. Lilla Cornelia var tvungen att hålla min tass när det blev som läskigast!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ja det är ju lite läskigt, men ingen behöver vara rädd för slutet är gott!

      Radera
  3. Sån tur att dom har dig som tar hand om alltihop:)
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, jam, annars skulle det bli totalt kaos här.

      Radera
  4. Vad kul att det kom så många på loppisen och att flera av dina kompisar fick intresseanmälan! Du skall se att din tur kommer också.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, ja nån gång blir det nog min tur också.

      Radera
  5. Jamars vad bra att ni fick in en del pengar.
    Och att du fick sålt 10 ex av din debutdeckare, jag väntar med spänning på brevbäraren nu, fast jag blev lite bekymrad när jag läste vad Sven jamade, kanske jag måste ha matte o husse bredvid mig för säkerhets skull när jag läser den.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, det kan vara en bra idé att sitta mellan matte och husse om man har såna. Men du behöver inte vara rädd för allt ordnar sig till slut.

      Radera
  6. Jag fick din deckare med posten idag och satt i soffan och läste den med min goa varma katt bredvid mig. En trivsam deckare fylld med vackra illustrationer med modiga, handlingskraftiga katter. Hoppas du får sålt riktigt många deckare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, visst är det fina illustrationer. Och de är lika katterna i verkligheten också.

      Radera
  7. Så jamarbra jobbat med bokförsäljning och allt annat - det är minsann ingen rast eller ro för er som jobbar för andras väl och ve <3 Hurrjam för er alla!
    Hoppas att Mamma katt snart blir helt pigg och kry! <3
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, ni vet väl att Simba är med i deckaren?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...