fredag 11 september 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Bloggkatten Rosita G W Läckerkatt har skrivit en spännande deckare där flera av hennes bloggkompisar deltar: Deco, Sippo, Alice, Gustav, Max, Micke, Majsan, Gloria, Pelle, Simba och Pauline. Läs hur de hjälps åt att lösa ett mysterium!
Du kan inte missa det!
Behållningen går till Södertälje Katthem och SVEKATT, Svenska Kattskyddsförbundet.


Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.


Ja, idag ser bloggen lite annorlunda ut. Det beror på att jag ger ut en deckare nu.

Jag ville inte konkurrera med David Lagercrantz och Jan Guillou och de andra som också släppt böcker nyligen, så jag har väntat till nu med att ge ut min.


Deckaren, som är på 17 A4 sidor, finns att köpa på Södertälje Katthem från och med söndag (då vi har öppet hus och loppis 13-16) och kostar 100 kronor. Pengarna vi får in delas mellan Södertälje Katthem och SVEKATT, Svenska Kattskyddsförbundet.

Boken är illustrerad och Monica Carlzon och Ulrica Wistrand, som ställt upp helt utan ersättning. Vill du beställa boken kan vi skicka den om du sätter in 130 kronor på bankkonto nr 5228 00 164 27 i SEB. DESSUTOM skickar du ett mail till astridakesson1@gmail.com där du anger när du satt in pengarna, namn, adress och antal deckare du vill köpa.

Den är lämplig både för barn och vuxna!

Tänk på att alla pengar vi får in går till att förbättra situationen för hemlösa katter!


11 kommentarer:

  1. Men jamarns vad spinnande och vad fin den ser ut! Den måste vi naturligtass beställa så fort matte får lön!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vad kul. Jam tycker att din matte borde få lön varje dag. Hon har tagit tass om så många av mina kompisar.

      Radera
  2. Nu får Läckberg, GW och alla de andra konkurrens av en smart fyrtassad kissekatt.
    Klart att jag måste beställa den, ska jama till matte o husse om det.
    Dom måste hjälpa mig med databanken, den är lite problematisk när man bara har tassar.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, den där databanken är liksom inte anpassad för tassar. Men å andra sidan, nån nytta ska väl våra tvåbeningar göra?

      Radera
  3. Du kommer att slå Deckareliten med svanslängder!! Men NÄR har du hunnit skriva den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam har ju lite tid över ibland när jag planerar olika saker och då skriver jag deckare.

      Radera
  4. Vilken rolig och bra idé att ge ut en kattdeckare! Ett trevligt sätt att få in pengar till hemlösa katter. Det ska bli spännande att läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, jam, vi behöver få in pengar både till katthemmet och SVEKATT. Vi jobbar båda för att alla katter ska få det bättre.

      Radera
  5. Oj vad jag skrattade åt ditt namn så härligt:)
    Den måste jag ju Absolut köpa
    åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, vad kul att du gillar mitt författarnamn!

      Radera
  6. Oh, så spinnande och kul detta är!! Lysande boktitel, lysande eh... p s e u d o n y m, säger matte att det heter :-)
    Vi ska beställa en bok så fort vi kommer hem och kan komma i kontakt med vår bank :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...