fredag 7 augusti 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Vi blev så klart oroliga när lådan vi låg i stängdes. Vi hade ingen aning om vad som skulle hända och mina erfarenheter av människor var inte enbart positiva.

Vi fick i alla fall åka brummis. Efter en stund var vi framme. Då bars vi in i ett rum där vi fick vara själva. Det fanns dynor att ligga på och toalåda med ren sand i. Det var skönt att få vara ifred med ungarna så de kunde få mat. Själv fick jag också mat. Det dröjde ett tag innan jag åt, för det var viktigast att ungarna blev mätta.

När vi ätit allihop somnade vi. Trots att miljön var ovan tyckte jag att jag kände mig ganska trygg. Det verkade inte vara några elaka människor vi hamnat hos.

12 kommentarer:

  1. Det är nog de snällaste människor du kunde tänka dig som ni hamnade hos.
    Vilken tur ni hade som kom till katthemmet.
    Vad tyckte du om att åka brummis?
    Själv tycker jag det är jamarskojigt, man får se så mycket (jag har en stor hundbur som jag sitter/ligger i i baksätet.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jag tyckte inte det var nåt vidare att åka brummis. Men jag var ju också så rädd av andra anledningar då, så kanske skulle jag tycka det var OK nu.

      Radera
  2. Vilken duktig och fin mamma du är :-)!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, klart man tar tass om sina bebbar.

      Radera
  3. Ja du måste vara en klok kisse som lät dig tas m av så snälla människor.
    Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa, ja, jag hade på känn att det inte var SÅ farligt.

      Radera
  4. Du är riktigt cool du! Att vara så lugn fast allt är nytt men det är klart att det var skönt med mat och lugn och ro! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, så alldeles lugn var jag kanske inte, men jag var inte skräckslagen heller.

      Radera
  5. Oj vad modig du var som vågade slappna av och somna fast du nyss åkt i en otäck brummis och kommit till ett nytt ställe! Skönt att ni kunde få äta er mätta både du och dina ungar i lugn och ro.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, det betydde mycket för mig att vi fick mat och lugn och ro. Ingen verkade elak heller.

      Radera
  6. Gott med mat till er alla och lugn och ro så ni fick sova. Du är modig, Rosita!!!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja, kanske är jag lite modig?

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...