fredag 14 augusti 2015

Katten Rosita på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rosita på Södertälje Katthem.

Nu börjar jag känna mig varm i pälsen som bloggkatt. Jag känner att jag börjar greppa det mesta här på katthemmet.

Visst finns det problem. Alldeles för många katter behöver hjälp där ute, alldeles för många kattungar föds och går en osäker, ofta tråkig framtid till mötes. Katthemmen kan ju tyvärr inte ta hand om alla.

En del människor verkar inte förstå sambandet mellan att inte kastrera sin katt och att det finns över 100 000 hemlösa katter. Hur svårt kan det vara?

Jag har i alla fall haft flera trevliga besök sen jag blev bloggkatt. Några berättade jag om igår. Idag tänkte jag berätta att även Klosterkatternas mattar  varit på besök. Det var väldigt trevligt. De har 2 katter från vårt katthem, Jenny och Majsan. Ni kan läsa lite om dom via länken.


9 kommentarer:

  1. Åh, klart du greppar att vara bloggat. Det visste ju blogghjälpen och vi andra hela tiden!

    Så tragiskt att vetskapen finns att många kissar går ett tragiskt öde tillmötes, men att folk väljer ändå att inte kastrera. En billig investering för kissarna och mindre lidande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, om man inte anser sig ha råd att kastrera sin katt då ska man nog inte ha nån.

      Radera
  2. Skönt att du känner att du kommit in i arbetet så snabbt.
    Jam, det är verkligen bedrövligt med alla kissar som föds och inte har någon framtid.
    Men hur ska man få tvåbeningarna att förstå detta?
    Det verkar inte hjälpa hur mycket som än skrivs och upplyses om det.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vi får bara inte ge upp. Vi måste hjälpas åt att tala om för ALLA hur viktigt det är med kastrering, ID-märkning och regsitrering av ALLA katter.

      Radera
  3. Visst är det illa att folk inte förstår sambandet mellan att låta bli att kastrera och massor med katter.
    Vi tycker du klarar arbetet som Bloggkatt alldeles utmärkt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, men jam förstår inte vad det är som är så svårt?

      Radera
  4. Ja du har verkligen blivit varm i pälsen nu som bloggkatt, du gör ett jamarbra jobb Rosita! Ja tänk om alla kunde förstå att de skulle kastrera sina katter. *drömmer*
    Vad roligt med ett sånt finbesök som klosterkatternas mattar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi har många gånger jamat med Klosterkatternas mattar också om hur viktigt det är med kastrering. Vi måste bara få ut budskapet till många fler.

      Radera
  5. Jag ligger som vanligt jamar mycket efter i kattenterandet , men jag tycker minsann det verkar som du blivit varm i pälsen som bloggkatt , Rosita.
    Kuligt att ni fått besök av Kloster mattarna :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag är det inte jag som är på bilden. Min kompis, Liam, flyttade till ett eget hem för några daga...