tisdag 21 juli 2015

KAtten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har inte blogghjälpen varit här och lurat mig. Men jag har haft fullt upp ändå. En riktig bloggkatt är aldrig riktigt ledig.

Ni kanske minns att jag berättade att SVTs lokal-TV var på besök häromdagen. Om ni vill titta på inslaget kan ni göra det här:
lokal-TV i Södertälje.

Den svarta katten som poserar i filmen är vår burkompis Sally. Hon har förresten fått en intresseanmälan och kommer flytta i slutet på nästa vecka. Vi kommer så klart att sakna henne, men samtidigt är vi glada för hennes skull.

Blogghjälpen tror att det inte dröjer så länge innan det är vår tur. Hon tror nämligen att jag kommer låta mig klappas mer och mer nu. Vet inte om vi är riktigt överens där.

10 kommentarer:

  1. Men så roligt för Sally! Vi är säkra på att er tur kommer snart, du kommer att upptäcka hur skönt det är att bli klappad och kliad! Och tänk vad du ska njuta då! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, njuta? Tror ni verkligen det?

      Radera
  2. Jätteroligt för Sally att få ta tass om sin egen människa snart.
    Vi tror också att du kommer att gilla att kela med de rätta snällisarna :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, undrar om du har rätt. Vi får se.

      Radera
  3. Jamarbra repårtash! Sally och dina kompisar var jättesöta och skötte sig bra! Ja tom blogghjälpen skötte sig bra, det märktes att du höll en vakande tass över alla.
    Vad roligt att Sally har fått egna människor att ta tass om! Snart är det nog eran tur.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi är jamarglada för Sallys del. Hoppas det blir det kanonhem vi tror att det blir.

      Radera
  4. Jättebra repårtage som Blogghjälpen var med i på TV.
    Kan tänka mig att det var tack vare dina instruktioner som det gick så bra ;-)
    Roligt att Sally har fått en intresseanmälan :)
    Tror också snart att det är er tur !!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle Bus, klart att jag hade instruerat blogghjälpen. Henne kan man inte släppa lös hur som helst.

      Radera
  5. Cornelia,Svens 'lillasyster'22 juli 2015 kl. 09:33

    Vi är SÅ glada att gulleSally fått ett eget hem!! Nu behöver hon inte längre sitta å undra efter öppet hus 'vad är det för fel på mig?varför blev jag inte bokad den här gången heller?' Jag fick ju bara vänta i knappt 4 månader efter det jag var född tills jag fick ett hem, men det kändes alltid lite snopet ändå när tvåbeningar gick runt på öppet hus å liksom bedömde och kollade in oss, man längtade så efter eget hemma å var lite ledsen varje kväll när öppet hus var över å ingen intresseanmälan kommit in. Men snart Rubina är det dags även för dig å Rakel, det känner jag på mig. Buffisar Cornelia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia, vi är också jätteglada för Sallys skull. Hon är värd ett eget kanonhem, liksom vi tycker att vi alla är.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...