lördag 18 juli 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Nu har det varit en sån där mellandag igen. Det är ganska bra dagar, för då hinner jag förbereda lite i lugn och ro.

I morgon är det ju dags för öppet hus, loppis och fika här på katthemmet. Man kan tro att jag sköter det med vänstertassen, och det gör jag ju på sätt och vis, men jag är också en noggrann katt som vill att allt ska vara perfekt, så slentrian är inget för mig! Ordning och reda ska det vara.

8 kommentarer:

  1. Det är alltid ordning och reda med dig, Sötaste Rubina :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, är man bloggkatt måste man hålla ordning.

      Radera
  2. Visst är det skönt med lite lugnare dagar ibland. Vi håller tassarna för att det kommer många imorgon.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, man behöver vila lite emellanåt. Vi ses i morgon!

      Radera
  3. Hej Rubina, skönt att du får ta det lugnt ibland! Själv är jag på semester, jag o mina två kompisar fick följa med till en stuga som matte, lillmatte o lillhusse har hyrt en vecka. Klart vi skulle med! Har redan utforskat omgivningen i koppel, jättejam från Jalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jalle, är ni bortresta? Vad mysigt det låter med stugesemester.

      Radera
  4. Hoppas det blir såndäringa jamarinvasion idag på öppet hus! De som inte kommer vet inte vad de missar :-)!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, näää, det vet sannerligen inte vad de går miste om!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...