onsdag 24 juni 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har det varit full fart här på katthemmet igen. Två av mina kompisar har fått åka till vetten.  En har väldigt ont i sitt ben som är skadat. Den andra har besvär med luftvägarna. Vi andra katter tröstar dom så gott vi kan. Hoppas de snart mår bättre, även om kissen med skadat med kan komma att behöva en omfattande operation som kostar många pengar. Vi håller tassarna för att en sån operation ska kunna genomföras.

Sen vill jam påminna om att från och med i morgon kan man ringa och boka plats på vårt kattpensionat! Den 1 juli öppnar vi men man kan boka redan i morgon. Ni kan läsa mer här.

Sen ska jag också berätta att blogghjälpen ska ha semester från och med i morgon. Det betyder att jag inte har nån blogghjälp förrän på söndag! Får man göra så om man är blogghjälp?




18 kommentarer:

  1. Stackars dina kompisar, hoppas att det gick bra hos vettisen.
    Jodå, min matte jamar att även blogghjälpen måste få vara ledig ibland även om jag givetvis håller med dig om att det är opassligt.
    Hoppas att hon får några fina dagar i lugn o ro och även du Rubina kan ju behöva vila dig från datorn några dagar.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, fast jag tycker inte hon behöver så mycket semester. Jag gör ju det mesta.

      Radera
  2. Nä, som blogghjälp får man inte ta ledigt tycker jag.
    Om inte min matte skulle hjälpa mig med det varje dag skulle jag nog blir lite sur...
    Men du kan ju alltid passa på att gosa och sova och leka lite extra under tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, fast jag har ju så mycket jobb att göra, så jag hinner inte ta semester.

      Radera
  3. Håller alla våra tassar och tummar för att det går bra med dina kompisar!

    Blogghjälpen behöver också lite ledigt ibland och då får du ju passa på att vila från datorn och själv ta lite semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, här tas ingen semester. Jag måste jobba hela tiden!

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Frågan om blogghjälpen får ta ledigt är minst sagt knivig men vi höll en liten omröstning här med tassuppräckning och den resulterade i att: JA! hon får ta ledigt, men vi var inte eniga och jag TROR att lilla Cornelia sträckte upp två tassar?....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, va? Räckte Cornelia upp 2 tassar? Det är ju jättebusigt.

      Radera
  6. Hoppas det går bra för dina kompisar. Vi kissar behöver ju våra ben för att kunna springa runt ordentligt och ha kul och så behöver vi ju ordentligt med luft så att vi kan jama högt och tydligt om våra önskemål.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, vi hoppas också det går bra för kompisarna. Ingen katt ska ha ont nånstans nån gång tycker jag.

      Radera
  7. Angående blogghjälpens semester så är vi ytterst tveksamma till att det är ok, men matte står på hennes sida. Tvåbeningar har ju en förmåga att gadda ihop sig.
    Vi hoppas att du också kan passa på att ta lite semester nu när du inte behöver hålla koll på blogghjälpen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, fast jag är nästan mer orolig när blogghjälpen är utom synhåll! Man vet ju inte vad hon hittar på.

      Radera
  8. Håller tassarna för att det går bra hos vettisen. Spinnande med Pensionatet, vi delar på facebook så flera ser det! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vad snällt av er att dela på Facebook om vårt pensionat. Vi hoppas många vill komma och bo hos oss.

      Radera
  9. Vi håller tassar och tummar jättehårt för dina kompisar! <3 Tjaam - ett par dagars semester för blogghjälpen kan vi väl med tvekan godkänna, men matte hejar på och tycker att det är det minsta en stackars bloggande tvåbening kan begära :-)
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse. Va? Vad säger matte? Det är ju inte blogghjälpen som jobbar och står i - det är ju jag!

      Radera
  10. Håller tassarna i kors för att det går bra för dina kompisar !
    Tycker det låter lite länge som Blogghjälpen ska vara ledig jag :)
    Fast min matte tycker så klart som Simba o Tasses matte att det är i kortaste laget.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...