söndag 21 juni 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag får ni vara med om en VÄRLDSPREMIÄR! Det här är nämligen första bilden jag släpper från vårt kattpensionat.  Fast det ser så klart ännu finare ut i verkligheten.

Från och med den första juli kommer vi kunna ta emot pensionatsgäster! Fast man får inte börja boka förrän den 25 juni. Jag måste fixa lite med papper och annat först.

Nu lär jag inte ha många lediga minuter fram till premiären.

Under tiden måste jag tacka jättesnälla snickare Christer och el-kunnige Niclas för allt arbete det utfört på pensionatet. Vi katter har er att tacka för att vi kan öppna pensionatet och därmed trygga katthemmets fortlevnad!

20 kommentarer:

  1. Jamarns!! Jag har aldrig tidigare varit med om en VÄRLDSPREMIÄR! och naturligtvis är det DU Rubina som gör detta möjligt :-)! Du e bäst!......*tittar på kalendern* oj bara 4 dagar kvar tills den första bokningen kanske kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, hi-hi, vad kul att det var jag som fixade en världspremiär för dig!

      Radera
  2. Hoppas att ni får fullbelagt på kattpanget!
    Det ser verkligen jättefint ut!!!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, vi hoppas också att det kommer många gäster till oss!

      Radera
  3. Jamarns vad fint det ser ut! Hoppas det snabbt blir fullbokat!
    Skall ni ha någon invigningsfest?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, vi hinner nog inte med nån invigningsfest för utomstående. Vi katter på katthemmet ska så klart ha invigningsfest!

      Radera
  4. Åh vd jamar fint det har blivit till Världspremiären!! Det ska vara du Rubina som fixar allt så fint, med hjälp av snälla Christer och Niclas förstås. Du kommer få mkt jobb framöver och hålla ordning på alla bokningar.

    Vi skickar matte till er på torsdag kväll med en tvättmaskin som ni kanske kan ha nytta av på pensionatet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, vad snällt av matte! Hon är alltid välkommen. Blogghjälpen kommer inte vara där på torsdag, men det finns andra som kan ta hand om matte.

      Radera
  5. Åh så fint det ser ut! Kattpensionatet är verkligen en toppenidé! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, vi tror också det kommer bli jättebra.

      Radera
  6. Jamars vad fint du gjort tillsammans med Christer o Niclas.
    Och Världspremiär med Röda Klätterhyllor istället för Röda Mattan.
    Hoppas att ni får riktigt många bokningar i sommar o framöver.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, vi tyckte röda hyllor var bättre för katterna!

      Radera
  7. Så fräscht och fint det ser ut med vackra röda hyllor och mysiga klösträd! Hoppas att det snart blir fullbokat. Ett så bra sätt att få in pengar till katthemmet. Det vinner både pensionats- och katthemskatterna på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, ja, vi måste stärka finanserna så vi kan fortsätta ta hand om många kompisar.

      Radera
  8. Åh vad fint det blev. Lycka till och hoppas ni får många pensionatsgäster. Håller tassarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, vi hoppas också på en jämn ström av pensionatsgäster.

      Radera
  9. Åh vad fint det blev. Lycka till och hoppas ni får många pensionatsgäster. Håller tassarna.

    SvaraRadera
  10. Så fint det ser ut! Skulle boka in mig direkt om min matte skulle på semester - men som tur är ska hon bara tillbringa hela sommaren med mig!
    Men jag rekommendera lite mjuka kuddar i hyllorna. Själv älskar jag nämligen mjuka kuddar sen jag adopterade min matte för inte så länge sen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mimmi, vi ska nog ha mjuka kuddar och dynor lite varstans, så det ska nog bli mysigt för alla gäster.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...