torsdag 11 juni 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Så har man tagit tass om ännu ett öppet hus. det kom inte så många så blogghjälpen hade tid att ge oss lite godis.

En av mina kompisar, som är ännu blygare än jag, fräste åt blogghjälpen när hon kom in i buren, då tänkte jag att jag också skulle fräsa lite åt henne. Men då sa blogghjälpen att "så där gör man väl inte" och så gav hon mig godis. Då fick hon peta mig lite på huvet med ena fingret utan att jag blev rädd.

Min kompis som fräste slutade med det när hon också fick godis.

Där ser hur viktig godisfrågan är!

12 kommentarer:

  1. Godis är riktigt smaskigt tycker jag också.
    Tror nog att om din blyga kompis slutar fräsa får den kanske ännu mer godis.
    Tyckte du inte att det var trevligt o gott när blogghjälpen kliade dig lite på huvudet?

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, njaa, lite trevlig kanske det var. Har inte bestämt mig riktigt ännu.

      Radera
  2. Inte kan man fräsa åt den som ger en godis ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller. när - det gick liksom av bara farten---

      Radera
  3. Med litet tur kanske blogghjälpen också inser vikten av en jämn ström av godisutdelning nu? Kanske, alltså? Hoppas kan man ju alltid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja, hoppet försvinner ju aldrig, men blogghjälpen är ju ganska hopplös när det gäller godis.

      Radera
  4. Det blir kanske mer godis utan fräs? men det är klart att det krävs en del godis till att börja med.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, det är ju svårt att chansa, men kanske har ni rätt. Ska kanske inte fräsa så mycket sen?

      Radera
  5. Godis är viktigt, och gott är det också. Något måste ju blogghjälpen ge dig för att få röra dig lite eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, ja, det värsta är ju att hon lurar till sig beröring. Får man göra så?

      Radera
  6. Nu om någon gång måste väl blogghjälpen förstå vikten av godis! Hoppas hon ser till att utdelningen hädan efter blir ofta och riklig.
    *nosbuffar*
    ps. Vi tycker du är jamarmodig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, oj, tycker ni jag är jamarmodig? Vad glad jag blir *rodnar*

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...