onsdag 6 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag förberett mig lite inför resten av veckan.

I morgon kommer vår vettis till katthemmet. Hon ska vaccinera flera av mina kompisar och undersöka och kastrera andra. Jag måste så klart kolla så allt går rätt till och att alla får den hjälp de ska ha.

På kvällen är det öppet hus som vanligt på torsdagarna, mellan 17-19.

Sen måste jag börja förbereda helgen. Den blir stressig värre.

På lördag ska jag skicka iväg vissa till Spånga Gymnasium. De har Djurexpo både lördag och söndag. Sen ska jag skicka iväg andra till Animalen, djursjukhuset i Södertälje, på lördag. De har Våryra och där ska vi också vara med.

Sen blir det nog snickerier också! Och öppet hus igen. Och loppis.

Puh! Jag måste nog vila lite nu.


12 kommentarer:

  1. Okej vad du står i. Hoppas du får en massa godis och en kattilijon semesterdagar.

    I morgon får du knyta tassarna till alla felparkerare. Vi skickar matte till dig med ett par kartonger inför stora loppisen och då måste hon ju kunna parkera utanför er :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, Jag tar tass om matte!

      Radera
  2. Bäst att du vilar lite nu och tar nya tag när det blir dags :)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, man måste vila lite ibland så man orkar.

      Radera
  3. Puh, jag blir alldeles trött bara av att läsa om allt du ska göra.
    Jag tycker att du ska ta semester på måndag o bara vila, det är du värd.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, på måndag kanske jag kan ta semester. Om det inte dyker upp nåt nytt förstås.

      Radera
  4. Oj så mycket du har att göra! Bra att du har ordning på allt annars vet man ju inte hur det skulle gå.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, man vet nog att det skulle bli totalkaos om inte en bloggkatt styrde upp allt här.

      Radera
  5. Rubina, jag förstår inte hur du hinner med allt. Jag har fullt upp med att hålla ordning på Räkan, Lucia, lilla Cornelia(som nu är STOR!) och matte!......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, det är ju lite olika att hålla reda på allt i ett hem och på ett katthem. Vi har nog ungefär lika mycket att göra!

      Radera
  6. Herrejam, så mycket du har att ta tass om, inte konstigt att du är stressad. Försök ta en sak i sänder, och kanske kan du degel, degle... hmjam, överlåta en del av jobbet på någon annan? Blogghjälpen till exempel? Fast hon är väl lika stressad hon. Hurra och hurrjam för er, ni gör ett jamarbra jobb!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Simba och Tasse, att lägga mer jobb på blogghjälpen är lönlöst. Jam är glad om hon klarar det hon har idag något sånär.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...