tisdag 5 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag fått hålla koll utanför katthemmet. Det står bilar parkerade där, som egentligen inte får stå där. Det är dumt, för våra besökare och våra volontärer får knappast plats. Jag har knutit tassen mot de som ställer sig där utan att få det, men de struntar i det.

Dumma dom! Det verkar som om de tror att jag inte har annat att göra.

Nåjam, vi fick i alla fall godis i eftermiddags. Och nu springer Rakel fram till blogghjälpen också! Undrar om alla blivit tokiga i den här buren?

10 kommentarer:

  1. Hihi, snart kommer du också att bli 'tokig' å svansa runt tvåbeningarnas ben som bara den :-)! Buff/Sven

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du också får modet att springa fram för både gos och godis snart ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, en dag, kanske...

      Radera
  3. Det räcker säkert inte att bara knyta tassen mot dom, du får banka rejält på fönstret också så dom hör dig.
    Jag anar att snart springer du också fram till blogghjälpen för att få godis.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, jam, det kanske jag får göra. Men jag vet inte om de hör mig ändå.

      Radera
  4. Hoppas att de ser tassen så de står rätt nästa gång.
    Vi tror att om du springer fram till Blogghjälpen får du mer godis..Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam tror jag ska jama till blogghjälpen att sätta inbetalningslappar på deras bilar. Pengarna ska gå till katthemmet förstås.

      Radera
  5. Bra att du håller koll på felparkerarna! Ni borde sätta upp en skylt utanför om att du vaktar, då kommer ingen våga parkera fel.
    Vi tror också att du kommer våga snart du med. Dui och Deco hade dessutom en väldigt bra poäng i att du får säkert mer godis om du springer fram till Blogghjälpen. Du får prova! :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, Jam ska jama till blogghjälpen att ordna en sån skylt! Tack för tipset.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...