måndag 11 maj 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Jahajam, då har man klarat av dagens styrelsemöte också. Det var som vanligt många frågor jag behövde ta upp. Själv deltog jag inte vid själva mötet vid bordet, men jag hörde ju allt från min bur.

 Vi behandlade förstås bygget av vårt kattpensionat. Ni som följer bloggen vet förstås att det är mitt ansvar och att jag håller i projektet tillsammans med snickare Christer.

Nu är det inte så mycket kvar att göra. Vi måste fixa till ventilationen och inreda burarna så våra gäster får det mysigt. Sen ska länsstyrelsen dit och godkänna alltihop.

Jag tror de kommer bli helnöjda med resultatet!

13 kommentarer:

  1. Den kommer säkert bli jättefin för alla gäster som kommer, det ÄR ju du som ser till att de ska trivas på sin semester;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, ja, så länge jag är bloggkatt är det mitt ansvar att de trivs.

      Radera
  2. Vi är säkra på att det är toppenfint, bra att du har koll och styr upp allt! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Jag är helt säker på att du kommer att inreda rummen jättemysigt.
    Vem vet bättre än en katt hur den vill ha det?

    Ozzy

    SvaraRadera
  4. .......å den eviga godistilldelningsfrågan...togs den upp eller bordlades den?....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, INGEN, INTE NÅN ENDA i styrelsen tog upp den frågan den här gången heller!

      Radera
  5. Så synd det är att ditt pensionat ligger så långt härifrån! Även om jag har ett bra hotell här, skulle förstås ett pensionat som ställts i ordning under din säkra tass varit mitt förstatassval!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, ja det är klart att du skulle kommit hit om det vore närmare. Men nu bor vi som vi gör och jag är glad att det finns bra hotell på andra håll också.

      Radera
  6. Vad skönt att bygget snart är klart så du får vila lite. Det kommer att bli godkänt med bravur och är säker på att alla kissar kommer få en bra semester hos er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke och Molle, vi kommer att sköta om alla gäster jättenoga!

      Radera
  7. Vi hyser inga tvivel alls på att Länsstyrelsen godkänner det med beröm godkänt när det är du som har hållt i all planering.
    Vi undrar precis som Sven, hur gick det med godisfrågan på styrelsemötet?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam kan bara jama så här: önskar att det gick lika bra med godisfrågan som med pensionatsbygget. Men det gör det inte!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...