torsdag 19 mars 2015

Katten Rubina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Rubina på Södertälje Katthem.

Idag har jag tagit tass om öppet hus igen.  En av mina burkompisar fick en intresseanmälan. Det var bra, för hon har bott här ganska länge och och väldigt trevlig.

Annars håller jag på med förberedelserna inför lördagens årsmöte. Det är mycket att stå i, ska ni veta. Alla snälla medlemmar ska känna sig välkomna. Jag har skickat ut kallelse till dom.

Igår skrev jag ju om en polis som hade uttryckt sig minst sagt dumt. Blogghjälpen skrev ett mail till 
journalisten   som skrev reportaget och frågade om han följde upp det hela. Det vore bra om fler gjorde det. Man kan bara skriva en rad och fråga om han fått tag på polismannen, som han sökt, och fråga vad h*n sa. Vi får inte tro att nån annan ska göra jobbet. Som bloggkatt vet jag att man måste agera själv. Jag jamade till blogghjälpen att maila journalisten igår, så det har hon gjort. Hoppas hon får svar snart.

8 kommentarer:

  1. Du har verkligen fullt upp! Kul att en av kompisarna fått en anmälan! Du får en så småningom du också. Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, så säger blogghjälpen också, men det är nog inte min tur ännu.

      Radera
  2. Du har verkligen mycket att sköta o stå i.
    Jag kan jama att matte har mejlat journalisten precis innan jag satte mig bakom tangenterna för att skriva detta.
    Hoppas fler gör det.

    Ozzy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ozzy, vad bra att din matte mailade journalisten. Hoppas det blir nån reaktion.

      Radera
  3. Grattis till din kompis som fick en intresseanmälan!! Tänk så underbart när den dagen kommer då det står BOKAD på din burdörr :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, ibland drömmer jag att det står BOKAD på min presentation. Men när jag vaknar finns det ingen BOKAD-lapp där.

      Radera
  4. Så roligt att din kompis fick en intresseanmälan, vi håller alla tassar och tummar att hen får ett nytt hem. Och du med förstås <3
    Bra jobbat att följa upp artikeln om den otäcka polismannen!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunilla, Simba och Tasse, vi jobbar som bara den för att ALLA katter ska hade så bra som möjligt. Då måste man sätta ner tassen när nån gör eller säger nåt tokigt.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...