lördag 10 januari 2015

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

 Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har jag tänkt på en sak. Det finns nåt som heter Svenska Hjältar. De har en egen gala. Det tycker jag är bra.

Jag har några som jag vill noman,,, ehh normlis,,, äsch  föreslå till pristagare där.

Det är alla de snälla människor som ger sig ut i snöstorm, blåst, halka, regn och jag vet inte vad för att hjälpa katter på ett katthem. De gör det inte för att bli berömda eller rika. Nä, de gör det bara för att de gillar oss katter och vill hjälpa oss.

Vi katter kan mycket, men vi kan inte städa våra burar, tömma våra toalådor, fylla på mat och vatten.  Men det behöver vi inte heller, för det hjälper de här snälla människorna oss med.

Visst är de hjältar!

10 kommentarer:

  1. Jam!
    Matte säger att vi ska nominera hälsoansvariga, som alltid ställer upp, aldrig är ledig och låter lika glad för det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, hon är en het kandidat också!

      Radera
  2. Det finns många "Vardagshjältar" som borde få pris.
    Er Hälsoansvariga absolut, precis som Pelle föreslog.
    Vårt förslag blir Blogghjälpen ;-)

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, blogghjälpen kan komma ifråga först när hon lärt sig hur mycket godis vi ska ha!

      Radera
  3. Kloka ord som alltid från dig Pauline, å du - dagens bild på dig e jamarsööööt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, tycker du jag är söt? *rodnar lite*

      Radera
  4. Hurrjam vilket bra förslag! *klappar tassarna*
    Det skriver vi under på direkt!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Åh, det låter som en jamarbra idé.

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...