söndag 7 december 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Ni anar inte vad vi katter är glada idag. Jättemånga människor har ställt upp för oss på olika sätt. 

Flera har stått ute på Torelällberget och sålt kalendrar och annat för vår räkning. De fick ihop en bra slant. Det kan inte ha varit så skönt att stå där, för et var gnska råkallt ute.

På katthemmet har flera tagit hand om öppet hus och loppisen. Och det är en hel del arbete med det också, ska ni veta. Först ska gatupratarna ut (skyltar där det står att vår loppis är öppen), sen ska marschaller tändas och kunder ska tas om hand. Inne i själva katthemmet ska andra snälla tvåbeningar ta hand om de som vill titta på katter.

Och som vanligt måste ju jag övervaka allt. Men nu är jag faktiskt lite trött. Ska sova tidigt ikväll.

6 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i. Man blir trött av att ordna ÖppetHus å Loppis!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, jam, det är jättekul men visst blir man trött också.

      Radera
  2. Ni behöver nog vila allihop, bra att det blev en bra slant! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, ja nu måste vi helt enkelt varva ner lite.

      Radera
  3. Tänk vilka snällisar ni har som ställer upp för er katter! *kurr*
    Bra att ni fick ihop en slant.
    Se till att vila ut ordentligt nu
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jag är så glad varje gång jag lyckas ordna så att det kommer in pengar till oss. Då vet jag att fler katter kan få hjälp!

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...