torsdag 11 december 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Nu har det varit öppet hus igen. Det har gått bra. JAg har tagit tass om alla besökare.

En av de snälla tjejerna här på katthemmet kom in och gav oss godis. Som tur var satt blogghjälpen inne i karantän och matade några skyggisar, som var jätteduktiga. De vågade äta från en pinne som blogghjälpen lagt mat på för första gången sedan blogghjälpen började sitta inne hos dem

Sen kom hon ut till oss med godis. Vi sa inte ett jam om att vi redan fått, så idag har vi fått godis 2 gånger!

Sen finns det annat som inte är lika roligt. En av de duktiga tjejerna i SVEKATTs styrelse, Lena Lindell. Hon skriver på den är länken   om en kvinna som haft en katt i 8 år. Nu har hon skaffat hund. Katten trivs inte med hunden. Då ska hon avliva katten. Ägaaren är upprörd över att människor tycker hon gör helt fel. Så här skriver hon bl a: "Det är SJUKT att man måste FÖRSVARA att man inte kan ha kvar sin katt. Herregud. Ska ett djur begränsa mig från att skaffa fler, när djur är det jag lever för liksom?"
 
Jag trodde knappt att det gick att bli så tokig.

19 kommentarer:

  1. Klart man.inte ska jama om att man fått godis flera gånger.. Bara att passa på :-). Fruktansvärt med kvinnan och den stackars kissen. Men man slutar aldrig att förvånas. Träffade en mamma idag som ville "lämna in" sin 8 åriga dotter för hon passade inte in i familjen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Busan, nä, man e ju inte dum heller. Men det är de där kvinnorna!

      Radera
  2. Jag tycker personligen att det första djuret alltid har första tjing, om du förstår hur jag menar... när man ändrar hemmiljön, måste man alltid ha det första djurets bästa i minnet och inte göra sådant som inte fungerar för det djuret. Ända fram till sin död var Imma första prio här hemma! Och hade hon visat att hon inte fungerade ihop med något av de "nyare" djuren, hade de fått flytta... så jag instämmer med dig, att den där kvinnan inte ser till djurens bästa i sitt tänk. Och då är man inte djurvän på djupet, anser jag.

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina, jag tycker det är en självklarhet att det första djuret har första tjing. Förstår inte hur man tänker annars.

      Radera
  3. Godis två gånger samma dag = positivt!
    Att omgivningen reagerar och tycker att den där kvinnan gör fel = positivt!
    "Lever för djur"? Hon har inte fattat ett dugg av innebörden i de orden!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, den kvinnan verkar överhuvud taget ha svårt att fatta. Hon verkar helt hopplös.

      Radera
  4. Härligt att ni fick godis två gånger!! Tänk en del är verkligen knäppa, Hur kan man välja så? Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, alla "riktiga" människor behåller sitt första djur i första hand.

      Radera
  5. Vi gillar att ni fick godis två gånger :) och RÄTT godis också.
    Bra jobbat Pauline!!!
    Den kvinnan är knäpp. HUR kan hon bara tänka sådär och kalla sig djurvän???
    Hon borde inte ha några djur alls.
    Gör eller gjorde hon likadant när och om hon får/fått sitt andra barn också???
    Jag blir så ledsen av att läsa såna dumheter!

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjulia Huller om Buller, en sån människa bör inte ha hand om något levande väsen.

      Radera
  6. Ja, den kvinnan är sannerligen helknäpp! Jag blir förbannad och ledsen när jag läser om henne. Det är hemskt att svårt störda människor kan skaffa sig djur att förstöra livet för. Stackars lilla katt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marie, visst är det hemskt att det är så lätt att skaffa djur. Förstår inte varför de gör det.

      Radera
  7. Tar de oempatiska knasbollarna utan hjärta aldrig slut?????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, nä, de verkar bara fyllas på hela tiden.

      Radera
  8. Vilken hemsk människa. Hon borde få djurförbud!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, usch ja. Och kraftiga böter som gick till ett katthem.

      Radera
  9. Du får se till att blogghjälpen är inne hos skyggisarna fler gånger när det är godisutdelning. :)
    Jamarfin bild på dig!
    Fyjam vilken elak människa! Hur kan man ens säga att man lever för sina djur om man så lättvindligt dödar dem? Vi förstår inte!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, tack för idén! Jag ska skicka in henne till dom så fort jag ser att nån annan ger oss godis.

      Radera
  10. Klart man inte talar om att man redan fått godis en gång :)
    Fy jam vilken DUM 2-bening !
    För mina människor låter det här helt absurt att man skulle välja att avliva katten för att man skaffat hund !!

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag har jag tänkt på alla katter som drabbas av krig. Det är så klart hemskt för alla mänskor ock...