lördag 29 november 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Hej. Egentligen har jag inte tid alls att blogga idag. Ni anar inte hur mycket jag har att stå i inför morgondagen. Allt måste kollas in i minsta detalj och vem tror ni måste göra det? Just det, Pauline!

Jag tog i alla fall en kort paus i stöket och läste lite i tidningen. Där fick jag se en annons om hur man ser evigt ung ut, utan rynkor, utan några ålderstecken alls.  Då undrade jag om det är så vikigt att
se ung ut? Får man inte bli gammal? Är det brottsligt?

Man får nästan den uppfattningen när man läser såna här artiklar.

Jam tänker i alla fall inte börja använda en massa saker i ansiktet när jag blir äldre. När jag är 8 år vill jag se ut som en åttaåring, när jag är 15 år vill jag se ut som en femtonåring, när jag är 30 år vill jag se ut som en trettiåring o s v.

Och jag har absolut inga krav på att mina människor ska se evigt unga ut. Huvudsaken är att de är snälla!

Nåjam, i morgon gäller i alla fall följande:

Ni vet väl att Djurambulansen kommer också?

Vi ses i morgon.

 


9 kommentarer:

  1. Förstår att det är mycket att göra, bra att du har koll så att allt blir rätt! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, Ja det är ju alldeles nödvändigt att man tar tass om såna här viktiga evenemang.

      Radera
  2. Hoppas du å M i alla fall får lite sömn i natt. Ni kommer ju säkert att tassa upp tidigt å lägga tassen vid de sista göromålen inför Kattensdageventet. Vi väntar med spinning på att få höra rapport från matte efter att hon varit där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, här har inte sovits många sekunder i natt. Det är ständigt nya saker som måste kollas!

      Radera
  3. Vet du, Pauline, du tar upp något väldigt viktigt här, tycker jag. Skönhets- och ungdomsfixeringen har gått alldeles på tok för långt och vanliga människor får en så otäck känsla av att de inte duger som de är, fast de är vackra utan krångel och åldras med behag. Jag vet inte vad jag tycker är värst - att man skall vara snygg eller att man skall vara ung? Kanske det sistnämnda för oss som har hunnit en bit genom livet, och det förstnämnda för unga människor. Dumt är det i vilket fall!

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna, som önskar er all lycka till i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, jam tycker att det är en sak att se fräsch ut, men en helt annat att låtsas att man är 18 år fast man är 65. Och konstigt nog är det mest kvinnor som ställer upp på de här kraven.

      Radera
  4. Vilka kloka jam Pauline! Tänk om människor kunde inse att det är insidan som räknas och inte bry sig om utsidan.
    Vi förstår att du har tassarna fulla inför morgondagen, se bara till att du får ut en skälig lön i form av gottisar av blogghjälpen. Hon brukar ha en förmåga att glömma den delen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, jam, så tycker jag också. Insidan är det som är viktigt!

      Radera
  5. Klart man vill se så gammal ut som man är !
    Tur att du tog tass om all planering för Kattens Dag :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Idag får ni en bild på både Ubbe och mig. Jag ligger på min röda filt som jag fått av blogghjälpen...