måndag 24 november 2014

Katten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

 Efter senaste dagarnas tråkiga rapportering från ett katthem tänker jag bara avsluta med att det jag berättade tyvärr bara var ett exempel på hur man agerar på det katthemmet.

Men nu lämnar jag det ämnet för ögonblicket. Nu har jag tassarna fulla med vårt eget katthem, där vi får leva ända tills vi får ett nytt hem.

Närmast måste jag börja planeringen inför helgens STORA Kattens Dagloppis! I år sammanfaller det med första advent.

Oj, vad mycket jag måste ordna med. Ni kommer så klart på söndag?

12 kommentarer:

  1. Vi skickar matte på STORAloppisen på söndag. Vi strök helt sonika det som stod i hennes almanacka å skrev Loppis Södertälje katthem. Hon fattade inte vad vi gjort såg bara lite undrande ut...hihihi....!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jättebra av er! Jag ska ta väl tass om matte!

      Radera
  2. Vi är glada att du är på Södertälje Katthem för då vet vi att du har det bra i väntan på dina människor. Mycket att göra nu! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, oj, oj, oj, mycket att göra? Det är bara förjamet.

      Radera
  3. Maja och jag skickar våra tjänare, de får jobba för dig, du kan säkert tassleda så det fungerar på söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pelle, jam, vi är jamarglada att du låter oss låna dina snälla människor!

      Radera
  4. Det är SÅ synd att jag inte kan komma och se allt du uträttat! Förstår att du har massor att tänka på nu, det är ju bara några dagar till söndag. Men nu har du börjat bli litet varm i pälsen, så det går säkert galant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, det ska nog gå bra, men jag hade gärna tagit emot lite tassistans från dig!

      Radera
  5. Vi är många som är så glada över att ert katthem finns och som säkert inte hade levt idag om ni inte hade haft no-kill policy. Vi är säkra på att du också snart har ett alldeles eget hemma med toppenmänniskor att ta tass om
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice, om man menar allvar med att man ska hjälpa katter och höja deras status, då ska man väl inte avliva dem?

      Radera
  6. Varenda gång ni har Öppet Hus eller loppis eller något annat spinnande på gång, önskar jag att vi kunde komma och vara med! Men det är för långt att åka, tyvärr... jag var i Stockholm, som ju ligger nära Södertälje, i lördags och gick en viktig kurs i hur man får en katt att må jamarbra - och vi fick också en grundkurs i jamiska! - så nu måste jag hålla mig hemma ett tag och vila. Önskar er en härlig dag!!!

    Nospuss från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klosterkatterna, kan du inte ära blogghjälpen lite jamiska? Hon fattar ju ingenting.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...