onsdag 19 november 2014

KAtten Pauline på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Pauline på Södertälje Katthem.

Idag har jag haft en vilodag.  Det har varit mycket filåsåfiskt arbete förstås, men för övrigt har jag tagit det lugnt.

Jag har funderat på hur det kommer sig att så många tycker det är så viktig att resa bort. Särskilt vid tidpunkter då alla andra ska resa bort som till jul och på sommaren.

Om jag vore tvåbening skulle jag stanna hemma hos min katt när jag är ledig. Varför gör inte alla som jag?

10 kommentarer:

  1. Det syns verkligen att du tänker såna däringa filåsifistiska tankar, nästan som att du mediterar. Bra att det finns tid för vila även för en söt bloggkatt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sven, jam, man måste tänka djupt ibland.

      Radera
  2. Mina människor är hemma åtminstone över jul och sommaren, men annars kan de smita iväg. Skyller på delar av familjen och vänner som bor långt eller mycket långt bort. Men å andra sidan är de ju hemma hos hos hela dagarna alltid annars. Fast naturligtvis skulle jag önska att de aldrig lämnade huset, inte en endaste minut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gustav, jam, det låter ju ganska OK, men har du givit dem tillstånd att åka bort överhuvud taget?

      Radera
  3. Vår matte är som du vill - hon är helst hemma hos oss hela tiden <3
    Skönt med en vilo- och tänkardag!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  4. Det är ju bäst när de är hemma om inte annat är det bra om man kan följa med! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dui och Deco, jam, men det är klart att det är bäst om de stannar hemma!

      Radera
  5. Det är viktigt för en katt att vara filosåfisk med jämna mellanrum, hur skulle det annars se ut i världen? Vi har tur som har en husse som hatar att resa bort, och stannar helst hemma med oss katter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sippo, ni har verkligen hittat en kanonhusse! Önskar det fanns en sån för mig och M också.

      Radera

Katten Hanina på Södertälje Katthem berättar

Hej, det är Hanina på Södertälje Katthem. Nu har jag klarat av årsmötet. Det vara mycket jobb med det, men nu vet jag ju hur man gör. Bloggh...